fredag 23 oktober 2009

Tom i bollen

Äntligen har näsan slutat rinna och jag
känner att det inte finns allt för mycket
kvar. Har funderat på hur mycket snor
det kan rymmas i detta utrymme.

Jag känner mig även tom i bollen då
jag är såååååå trött. Det är väl mörkret
som sätter sina spår.

Eller är det kanske maten som vi
blivit bjudna på idag.
Vi firade FNdagen i skolan genom att
ha knytkalas. Alla barn tog med sig en
maträtt som representerar familjens hemland.

Åhhhhhh vad det finns mycket gott att välja på.
Det är så otroligt mysigt dessa dagar.

Nu väntar Idol och fredagsmys.

7 kommentarer:

Humlan sa...

Själv sitter jag här med ont i halsen och lite feberyr... inte roligt med virusbesök!

Unknown sa...

Humlan:
Stackare. Nej det är inte alls roligt med sådant besök. Det går inte ens att bjuda på Gevalia.

Hoppas att du snabbt känner dig friskare.

Kramen

Anonym sa...

hej vad roligt att hade mat från olika länder jag minns när vi blev medbjudan yill din skola det var helt underbart.

Annika sa...

FN-dagen minns jag från när jag själv gick i skolan. men inte hade ngn med sig mat, inte...
Det låter kul på er skola. Här på sklorna är det international night åtminstone en ggn per år. DÅ brukar det bjudas mkt gott. Lite kul.
Hoppas att du mår bättre nu!!
Kram!

Fresia sa...

Måste vara mörkret (å förkylningen förstås). Men det är så himla mörkt nu så man bara blir trött!!

Krya på dig nu
kramen

Anneli sa...

Hej tjejen

Nu kommer en liten konstig fråga. Men jag ser att du undertecknar dina inlägg med Rosvikstjejen. Kommer du därifrån?? Det gör jag.

Kram smoggen

Unknown sa...

Annika:
Vi har väldigt roligt tillsammans med våra barn och föräldrar. I år var de inte med på FN firandet på dagen. Men vi brukar ha knytis med dem varje år.
Det är så otroligt gott att få smaka av alla delikatesser som föräldrarna bjuder på.

Spännande med International night. Det låter nästan likadant som vårt firande.

kramen

Mamma:
sorry, höll på att hoppa över dig. Det var super när ni var med oss.
puss kram

Fresia:
Detta mörker.....
Enda ljuset just nu är alla ljus man kan börja tända. Me like!

kram kram

Annelie:
Jajjemensan, Jag är från Den lilla byn.

kram tillbaka