söndag 13 december 2009

Hm, vad ska jag göra nu???


Tiden går så fort! Snart är det jul och jag hinner inte
riktigt med. Inga julklappar köpta. Eller några, men inte
många. Inget bakat även om pepparkaksdegen finns
i kylen. Några få adventsstakar lyser i fönstren och de
få tomtarna står bland hyllorna. Det är som om
julstämningen inte riktigt vill infinna sig.
Det är mycket hockey just nu. Lilleman spelar match varje
helg och visst vill jag vara där och kolla in honom.
Tyvärr blir det annat som får stå åt sidan då.
Oliver stod i mål för första gången i går och han var
så himla duktig. Bara att kunna stå och förflytta
sig med alla dessa skydd är ju en bedrift. Sedan kunna
göra en räddning någon gång då och då. Coolt!!!
Han älskar även att skapa denna lilla krabat. Tur att vi
köpt en ny tv så att det finns lite material att göra något
av.
Oskar han bara myser. Han älskar att läsa och har just
plöjt igenom Bröderna Lejonhjärta. Nu funderar vi på
vad han ska läsa här näst. Förslag??????
Själv läser jag 39-årskrisen av Jane Green.
Helt ok bok!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en jättebra bok till Oskar, den heter spelkortsmysteriet och är skriven av Jostein Gaarder. Jag läste den för Bill när han låg på sjukhuset. Vi skrattade så tårarna rann mitt i allt elände. Den är både spännande och rolig. Förövrigt tar det lite tid för julen att etablera sig i år, men den kommer smygande ju mer man julstökar känner jag. Kramar från Jan1.

Tankevågor sa...

Har för en gång skull lyckas köpa julklapparna i tid. Men det beror ju på att det blev shoppat i London.
Nu är det bara några saker kvar att fixa. När nu det ska bli av. Suck! Har legat för ankar hela helgen. :-(

När åker ni upp till norr?

Pepparkakor har jag tänkt baka nästa helg då lilla R ska bo här. Då ska vi passa på att baka och sen ska vi klä julgranen tillsammans med henne.

Jättefina bilder på killarna!!

Kul att O läser så mycket!! Verkligen! Jag borde ha många boktips...måste tänka ut nåt!

KRAM!!!

Tankevågor sa...

Jaaa "spelkortsmysteriet" som Jan1 skriver om är jättebra! Minns när vår K läste den. Han gillade den jättemycket. :-)

Jag har den också om du vill låna.

Annika sa...

Du ska se att du hinner!
Men jag förstår stressen. Det är det tristaste när stressen slår till i julteid. INTE roligt ,och inte konsitgt.
Men jag tror och vet att du hinner!
Har ni snö?
Kramar!!

Sabina sa...

Om det är något som tar tid så är det Hockey, å det blir bara värre å värre ju äldre dom blir. Men oj så kul det är, man vill inte missa en match.
Ta hand om dig.
Kramkram

Unknown sa...

Jan1:

Tack, vi behöver tips till en kräsen bokslukare.
Igår bakade vi pepparkakor och drack glögg. Lite julstämning blir det kanske.
Kram


LG:

Tur att London finns. Jag ska nog fixa det jag med. Har lite tankar om vad det ska bli.

Ja, tänk ut någon bra bok.

Kramen




Annika:
Snön ligger vit och vacker och lyser upp vår tillvaro. Helt enkelt underbart. Det är faktiskt lite julkänsla över det.

Kramelikram



Sabina:
Sitter och skrattar gott åt din roliga historia som jag lagt in här med. Det är bara för bra.

Hockey blir en drog har jag märkt. Vi går till och med och kollar på andra barns matcher bara för att det är så roligt att sitta på läktaren och skrika och hejja.

Kramen

Lillebror :) sa...

Har ett jättebra förslag om han är intresserad av hockeyböcker. Serien heter stjärnskott och är skriven av Gunnar Nordström. De handlar om en svensk hockeymålvakts väg till NHL :) Läste dom när jag var runt 9-12 nångång så de är att rekommendera, inte alls för svårt språk eller nått :)