lördag 18 juni 2011

Knorr bag of taste


Det är ingen hemlighet att jag är Buzzador och får möjlighet att vara med att tycka till om olika produkter. I och med att jag att jag är med har ju även du möjlighet att få veta lite om en produkt som du kanske velat köpa men varit osäker på.

Just nu är det högtryck på provandet. Jag har just avslutat en kampanj för ansiktskräm. Håller på för fullt med pepsodent tandkräm, vilket för övrigt är superduper bäst. Ska få köpa en tassimo T20/kaffemaskin inom närmsta tiden och just nu är det denna produkt som jag ska prata om.

Knorr har insett att vi i Sverige äter oerhörda mängder kyckling. Det är filé, ben, vingar och kanske en helkyckling som står på just ditt matbord. För att få lite variation och större enkelhet har Knorr lanserat tre st kryddmixer för kyckling. Det är barbecue, paprika och lemon/örter. På bilden ovan ska jag och Oskar just till att börja med lemonmixen. Enkelt som bara den. Ta fram stekpåsen som medföljer. Lägg ner kycklingen du valt. Häll på kryddblandningen och skaka om. Knyt ihop påsen och lägg den i en form. In i ugen! Färdigt efter ca 25 minuter. Jammi! Servera med färskpotatis och en härlig sallad.

Jag tycker att det var mycket gott och det tycker övriga i familjen också.

Lycka till
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Det låter jättegott och framför allt ENKELT! Sånt gillar vi eller hur?
Ska prova min påse också som jag fick av dig.
Hjortronkrämen är helt underbar...ska nog införskaffa en sån sen.

Kramelikram!

Anonym sa...

lisbeth:
ENKELT är ordet. SAFTIGT är ett annat ord. Det smakade jättegott.
Visst är krämen bra. Den doftar härligt.

Kramkram