söndag 14 december 2008

3:e advent

Hur kan tiden gå så fort?
Det bara susar till och så är det redan
tredje advent. Jag som skulle göra så
mycket i december. Bjuda in vänner på
glögg, baka, handla osv.

Bakat har vi iofs gjort, men inte alls lika
som vi brukar göra. Handlat är det samma
sak med. Glöggen står orörd på bänken och
vännerna de sitter nog hemma och dricker
glögg och äter pepparkakor.

MEN det värsta av allt är det här med julgran.
I år blir det ingen julgran i denna lägenhet.
Varför då undrar ni.
Jo
Vi kommer att åka bort redan nästa helg och
jag orkar inte köpa en bara för en vecka. Hade
tänkt att köpa en gran redan till första advent
men tiden bara går och går.

Vi får hoppas att vi får vara med hos mor och far
och klä deras julgran. Snälla!!!!!
****************************************

Igår var vi och spelade bowling med grannarna.
Det är verkligen en aktivitet som roar både stora
och små. Ja i alla fall tills mamman i familjen inser
att hennes barn är flerfalt duktigare än henne.
De små liven borde inte ens orka lyfta ett klot.

Nåja, de är väl inte så små när jag tänker efter.
Oskar har 38 i sko storlek och jag hade 37 igår.

*****************************************

Nu ska jag ut och läsa era bloggar som jag inte har
läst på länge. See u

7 kommentarer:

Humlan sa...

Visst är det något konstigt med decemberklockan (och även novemberklockan, när jag tänker efter)jag hinner inte med.
Min inre klocka borde nog ruckas.

Ni får säkert vara med och klä granen, och dessutom får ni uppleva en vit jul, hur stor chans tror du att det är att vi här nere får det...

Kram

Anonym sa...

Tiden går så fort...bara 10 dar kvar till julafton. Eftersom vi ska fira den 25e här i Usa så ska jag och barnen åka ner till Svenska kyrkan och fira julafton där med kalle anka och glögg med lussekatter mm. Vilket datum åker ni upp till norrland? Kram

Tankevågor sa...

Nej nu är det ju ingen idé med gran när ni ska upp nästa vecka. Vi var och köpte en i kväll. Men den är inte alls lika hög som de som vi brukar ha. Men fin som snus är den. Står ute på taket så länge...


Massor av kramar! Vi ses på tisdag.

Anonym sa...

glöm ej kika förbi och hämta kaffe med er till mamma. ja barnen växer för fort. kramiz

UllaMona sa...

Denna dec månad går med racerfart...undrar varför den har sååå bråttom.

Du får säkert klä granen när du kommer hem till norr...

Kram

Annika sa...

Jag håller med. Det är läskigt så fort tiden har gått den här månaden. Sjukt.
Jag tycker hela hösten bara har försvunnit i ett töcken. Fattar det inte...
Såg på Jess blogg (hon är ju i dina trakter nu) att det finns massor, massor, massor med underbar snö dit du ska. UNDERBART!!!
Klart ni inte skaffar gran, det brukar jag inte heller göra de år vi firar i sverige.
KRAM!!!

Anonym sa...

Hej
NI eller egentligen alla mina tre barnbarn ska få klä vår gran. Jag har sagt till W att när ni kommer så ska han få komma och hjälpa O och o att klä granen så han väntar på er.
mormor