söndag 29 mars 2009

Avslut på hockeyskolan

JAAAAAA nu är det bevisligen slut för i år.
Idag var vi på hockeyavslutning och Oliver var så
söt när han åkte runt på uppvisningen. Bilderna blev
crap men ni får tänka er hur söt han var.

Sedan stilade han så vackert då han åkte fram och
hämtade diplom och medalj.

Jag känner att jag inte är så stöttande mor när det gäller
hockeyn men det är ju så kallt och tråkigt i ishallen.
Det kanske blir roligare när han börjar spela matcher och
man kan vara engagerad. Tyvärr kommer jag nog att bli
utvisad till bilen då jag kanske kommer att låta för mycket.

Annat som hände idag var att vi skulle ha simträning som
alltid på söndagmorgon. Jippie! Med en omställd klocka var
det en trött mor och son som tog sig iväg. Väl framme fanns
det ingen som släppte in oss. Grrrrrr! När vi gnuggat ögonen
en stund såg vi en lapp på dörren "stängt pga rån". Vad
fasikens finns det att råna i en simhall?? Klortabletter? Vatten?
Simglasögon? Ok, kanske lite pengar men det är nog ingen
förmögenhet att hämta där.
Det var bara att köra hem igen.

Nu ska jag lägga mig i soffan och gosa med Seymour (skogkatten).

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Man slutar aldrig att förvåna sig! Rån i en simhall?!?! Som sagt vad finns det där att ta?
Så synd att bilderna inte blev bra...hade gärna sett dem. Men jag vet ju hur söt han är. :-)

Kramar till er allihop!

Humlan sa...

Jag är lika förundrad jag, vem rånar en simhall?

Det låter skönt att ligga på soffan med en katt, själv fryser jag just nu och skulle verkligen behöva en spinnande värmedyna!

Kram

Sabina sa...

Men så trist en rånad simhall. Ja man slutar aldrig att fövåna sig.

Hahaha skrattar högt åt att du får sätta dig i bilen för att du gapar för mycket, jag är nämligen precis likadan=)
Men kallar mig själv hejarklackaledaren=) Hahahahahaa.
Kraaaaaaaaam

UllaMona sa...

Här har du en mamma som suttit i bilen många timmar pga fööööör höga hejarop, "ättapjötten" var nämligen hockeymålvakt.

Ganska kul...ordverifieringen är mamel...kanske menas mammor som inte håller tyst

Kram

Annika sa...

Otroligt!!
RÅN i en simhall...???
SÅ KNÄPPT!!!
Kan tänka mig att du var en stolt moder som såg sin son på hockeyskolans avslutning! KUL att han gillar hockeyn så mkt. Synd att du inte är lika fräslt :-)
KRAM!!

Jennie sa...

Hej!! Ja det var ju typiskt att nån idiot rånade simhallen..otroligt!!
Kan tänka mig hur söt och cool han var..duktig hockeykille :)
Kram

Sabina sa...

Gumman, jag har tänkt på dig jätte mycket idag. Jag gråter oxå.
Ta hand om dig.
Kramkramkram