söndag 11 april 2010

Aldrig blir man nöjd

Äntligen är snön borta och snödropparna är framme.
Det har vi väntat på, länge och väl.
Gatorna är snart grusfria då det åker omkring sopar-
bilar på gångvägarna.
Värmen börjar sakta men säkert komma till oss (även
om det tar lång tid i år).

MEN vad händer nu när snön försvunnit, jo det är annat
som kommer fram.
HUNDSKIT
Jag blir totalt tokig när jag är ute och går. Överallt ligger det
hundbajs. Hysteriskt skriker jag åt barnen att gå mitt på vägen
för att undvika att få det på skorna.
Det borde vara straff på att inte plocka upp efter sin hund!!!!!

SEN är det nästa sak som kommer fram. Allt skräp som
några fantastiskt korkade människor bara kastat omkring sig.
Det ligger allt möjligt ute där snön legat för bara några dagar
sedan. HUR tänker folk????(inte alls)

OCH sen är det ju det här med solen. Var är den??????

Nåväl det är ju ändå vår som vi har längtat efter.

5 kommentarer:

UllaMona sa...

Jag håller fullständigt med dig, allt som kommer fram sen snön tinat bort tar bort en del av glädjen...detta med hundskit är ett kapitel för sig...likadant varje vår!!!Vad jag absolut inte begriper är att människor tar upp skiten i en svart (oftast) plastpåse och sen slänger den vid vägkanten...en annan sak som jag inte heller begriper är att människor som åker skoter i terrängen orkar ta med sig fulla ölburkar ut i skogen men absolut inte orkar ta med sig dem hem...utan låta tomma ölburkar ligga kvar.

Vårkram till dig.

Sabina sa...

Ja jag skriver under på det, va faaaan är det med människor som slänger skräp omkring sig??
För att inte tala om hundskiten, alltså va faaaan, blir helt galen, super svårt att få bort från skorna dessutom.
Nä fram med solen nu våren å låt oss njuta när gatorna blir rena från grus å bajs, hepp.

Kraaaaaaaaaaaaamis

Tankevågor sa...

Jag håller med dig om det där med hundskiten! Jag blir så irriterad på sånt! Så himla äckligt! Tur att Roxy inte ens bryr sig om att nosa på sånt! Skulle bli galen på henne då.

Men tyvärr har jag märkt att det är värre med ordningen i "vår by" vad det gäller att plocka upp efter sina hundar än på andra ställen vi brukar gå våra hundpromenader. Trist!

Men som sagt det är vår i alla fall....äntligen! :-)

KRAM!

Unknown sa...

Ullamona:
Jag vet!!!! Knasigt värre att ta upp bajset och sedan lämna kvar påsen. Knallkorkar!
Ännu tokigare är dessa öldrickare som orkar ta med sig burkarna dit men inte hem.
Ärthjärnor!

Kram tillbaka till dig

Sabina:
Kan bara hålla med. Låt oss njuta av vackert väder. Låt oss slippa gå med näsan i marken utan låt oss gå lite högdraget för att få så mycket sol som möjligt på oss.

Kramelikram


LG:
Tur att lurvvovven inte går nära bajset. Tänk att få allt det i den pälsen. Urk på burk!
Här är det helt bedrövligt med renhållningen.

puss kram

Annika sa...

Ja gud, jag minns det där..
Hunskiten som inte bara låg där, den stank också...
USCH!!
Är det så svårt att plocka bort efter hundarna?
SÅ äckligt alltså.
Och sen det där att skräpa ner...
SÅ sorgligt.
Trodde faktiskt folk var klokare än de är...
Kram!