söndag 18 april 2010

Veckomeny

Tänkte ge er förra veckans meny som avnöjts hemma hos oss.
Pojkarna fick bestämma maträtter hela veckan. Vi satt och
skrev en inhandlingslista som jag och Oskar sedan fixade.

Söndag: aubergingryta(kurdiskagrytan) med jasminris och smaskig sallad

måndag: färsk pasta med strimladlövbiff, persilja, vitlök och grädde

tisdag: lax med pesto och creme fr och pressad potatis, sallad

onsdag: chili-con-carne( massor av bönor av olika slag och röda linser)

torsdag: stekt korv och potatis, gröna ärtor

fredag: potatis/purjolökssoppa (tomatsoppa för den lille)

Lördag: kyckling med stor cous cous, avocadoröra och majsröra

söndag: grillat kött och grönsaker i ugnen

Smaklig måltid

5 kommentarer:

Sabina sa...

Jösses vad med gott, nu har jag precis gjort matlista meeen ska försöka göra en nästa vecka oxå så då kanske jag lånar lite från din lista;)
Just det, kontraktet gäller givetvis BÅDE fotbollen å Hockeyn;) hhehee måste ju gardera mig.
Kramkram

Lisbeth sa...

Åh vad mycket gott! Jag har kommit av mig lite med att skriva listorna. Måste ta tag i det igen. Vet en som blir sååååå glad när jag gör det. ;-)

Kram kram kram!

Anonym sa...

Fixa den varje vecka så behöver J bara gå in och skriva av den :)
// Lillasyster

Annika sa...

OJ vad mkt gott!!
Blir alldeles sugen härpå andra sidan pölen.
OJ, vilken god och omväxlande meny.
Bra val av killarna måste jag säga.
Kram!!

Unknown sa...

sabina: mycket gott var det.
Kontrakt är ett måste!!!! Ska skriva ett o göra många kopior....
kramisar

Liseth: det är så mycket enklare då man vet vad som ska göras. Allt hemma i kylen osv.

stor stor kram

Lillasyster: nej du, nästa vecka är det din tur.....
puss


Annika: Visst är de bra på att komma på mat. Jag var lite orolig att det skulle bli
Mån: risgrynsgröt
Tis: tomatsoppa spenatsoppa
ons: havregrynsgröt
tors: soppa
fred: gröt
lörd: soppa gröt
sönd: grilla

Gissa vad mina barn älskar????

ha en fortsatt fin tisdag.
kramiz