torsdag 19 juli 2007

Piteå Havsbad

Igår var vi och åt tacobuffé på Piteå Havsbad.
Vi var där tillsammans med T´s föräldrar.
Kvällen började med buffé. Alla åt tills vi var fyrkantiga. Jättegod mat!
Klockan 19.00 var det uppträdande för barnen. Det var Pettson och Findus som
kom och hade teater. Barnen tycker att det var hur roligt som helst. Efter teaterna
var det disco för barnen. o dansade så att svetten rann. O satt vid bordet och hade ont
i magen.
Klockan 21.00 var det danstävling för knattarna. o var en av vinnarna. Han fick
en keps, en vattenflaska, en gratis måltid på Mc Donalds och en drink. O fick dricka upp
drinken då han hade hjälpt lillebror med movsen.

Sedan gick vi en sväng ute på området. Folk överallt men lugnt och städat. Jag tycker att
de har ordnat det bra där ute. Tivoli, affär, pizzeria, spelhall, dinosaurieland, pool, lekland och så givetvis HAVET. Att bara stå där och blicka ut över vågornas ljuva framfart och höra på dess brus. Det är sommar.

Ha en bra dag
Ps Lg o Tr ha det extra bra

4 kommentarer:

Humlan sa...

Jamen, då har du ju inte regnat bort alldeles! ;-)

Det låter som en trevlig kväll för alla.. fast jag hoppas att O slipper ha ont i magen mer!

Unknown sa...

Humlan - nej inte regnar vi bort. Men blåsigt är det. Våra magar börjar ge sig nu. Det är på tiden.

Anonym sa...

Tack, det var trevligt i London. Du verkar också haft det bra. Jag saknar den riktiga värmen som ni verkar haft i Turkiet. Det är så mycket skönare att ligga på en strand och slappa än att ligga inne på soffan. Nu är det ju tyvärr för sent med en badresa. Det är nackdelen med det här jobbet. Man kan inte ha semester när man vill.
Vi ses snart.
Kram så länge!

Unknown sa...

trucken - skönt att ni inte regnade bort. Jag var riktigt orolig! Det brukar ju bara regna när jag är där... Vi har haft det varm o skönt. Tur! Här hemma är det bara molnigt hela tiden. All min fina solbränna är väck. Kram tillbaka