måndag 30 juli 2007

Sommaren i pité 07

Då jag tidigare visat er hur semestern var i Turkiet är det inte mer än rätt
att ni får se hur vi hade det i norra Sverige. Vädret har varit molningt, soligt, regnigt men framför allt kallt.
Här är 3/4 delar av familjen samlad. Lillen i hörnet är min systerson W.

o passade på att fylla 5 år i Rosvik. Här visar han stolt upp sitt kastspö som han fått av mormor och morfar.

Kalaset för släkt och vänner hölls senare på eftermiddagen. o hade önskat sig en vulkantårta! Grrrrr, tack för det fröken J. Gissa om jag hade huvudbry med detta. Jag är ingen bagare, jag är inte någon pysseltant. Hur tror ni att det gick? Klicka på bilden så får ni se. Tur för er att jag skrev att det var en vulkantårta.

o ser lite finulig ut.
När det blev dags att äta frågade jag o hur stor bit han ville ha. Men mamma svarade han, jag tycker ju inte om tårta. J---- unge! Som jag slitit för att ungen skulle få sin vulkan.


Min kusin och hans fru med deras två barn. Lillebror i familjen skulle döpas och då var vi där.


Härlig bild! o sitter bakom W. Undra om W gjort något i byxan?

Här är midsommarbilden som jag försökte beskriva förrut.
Ännu är sommaren inte slut så jag hoppas att det kommer fler semesterbilder inom kort.

11 kommentarer:

Humlan sa...

Hahaha!
Vulkantårta?!?!
Hihi!
Näe, någon pysselmästare blir du aldrig!
...och så anstränger du dig för ett födelsedagsbarn som inte gillar tårta!
Hihi!

Men, det var fina bilder och ni är ju fortfarande knallbruna. Hoppas nu att vi får lite sol och värme också, var vi än är i landet..
Kram

Humlan sa...

...ska jag vara ärlig, så tror jag inte att jag hade gjort en bättre vulkan själv.
(Men det är kul att retas med dig! :D)

Anonym sa...

HAHA lilla O är för söt!! Vulkantårta av alla tårtor...jag hade inte kunnat gjort den bättre!!
Fina kort iallafall!!
Kram

Anonym sa...

Hej Hopp!

Fina bilder! Även bilderna från Turkiet. Bruna och fina är ni! Men...jag saknar fortfarande en bild på mormor? När får vi se henne? Du vet ....jag och min nyfikenhet. Vill alltid få ett ansikte när jag hör talas om någon.

Och du ...vulkantårtan var superbra! Du är i alla fall mer kreativ än vad jag är!

Kram från kurden

Anonym sa...

Hej "Kurden"
Mormor ska inte vara på bild....
det är mycket bättre att ni får vara nyfikna

Unknown sa...

Humlan - nej du har helt rätt, jag kommer aldrig att bli någon pysselmästare, inte ens på hobbynivå. Jag suger verkligen. Undra varför ungskrället inte ville ha en smällkaramell i stället.

Jennie - Vist är bilden härligt ärlig. Men hade du listat ut att det var en vulkantårta om jag inte hade skrivit det. Nej det var nog det jag trodde. Kram

Kurden - Du jag ska leta igenom arkivet. Snart kommer bild på mormor. Jag vet hur det är att vara nyfiken. Kram

Mormor - nej det är för jobbigt att vara nyfiken. Nu får det vara nog. Nu ska du ut på bloggen.

Anonym sa...

You go girl!!
Jag kanske får se mormor live, när mormor är på visit i Sthlm. Det vore trevligt!

Trevlig kväll önskar jag er från betongförorten.

Kurden

Humlan sa...

Men där sa du något! Om du gör en halv smällkaramell (i lite hårdare material än silkepapper) så kan det väl se ut som en vulkan... (inklusive utbrott)?
Eftersom lille herrn ändå inte äter tårta, så spelar det väl ingen roll om den är ätbar eller inte!?!

Du ser, du kan komma långt med dina talanger, även på pysselområdet!

Tankevågor sa...

JAG om någon vet hur det är att vara opysslig av sig. Men jag tycker i alla fall att tårtan var fin så det så! Men allra mest imponerad är jag av att du fått på killarna SKJORTOR!!! Vi som aldrig köper skjortor till dem på GAP i London?!?
Menar du att man kan göra det nu???

Mormor tål minsann att läggas ut på bloggen! (Hm...hur lät det där nu då?)
Det är ju en tjusig tjej av en fin årgång!
Kram

Sabina sa...

VILKA fantastika bilder=) Nu fick man lite mera inblick i er vardag/fest.
Tycker att din vulkan tårta var JÄTTE fin, jag hör av mig när mina kids fyller år, för du tar väl beställningar???
Måste skratta högt när O talar om för dig att han faktiskt inte tänker ta någon bit alls för han gillar ju inte tårta ju:)
Hahahahahahahahahaha, ungar!!

Ni ser bruna å fina ut allihopa i varje fall men det är väl kanske från Turkiet då, eftersom solen har "lyst" med sin frånvaror s a s.

Ha en bra sista semestervecka nu.

Kraaaaaaaaaaaaam//S

Unknown sa...

Kurden - ja vi ska nog kunna träffas när de är på besök i storstan. Kram

Humlan - det blir en smällkaramelltårta nästa gång. Eller vad säger jag nu. Det blir ingen tårta utan jag ger dem glass...

Lg - London o GAP here we come. Jajemensan nu vill de ha på sig skjortor. Jag har fått köpa flera i sommar. Jippie! Kram

Sabina- tack, tack! Ungar är för roliga ibland. Bruna på korten ja men inte i verkligheten. Men ifos så har ju solen varit framme idag så kanske att vi blir lite bruna tills skolan börjar- Hoppas! Kram