måndag 6 augusti 2007

Sol, sol och åter sol

Måste bara få säga det här
-Jag älskar den Svenska sommaren när solen skiner.

I flera soliga dagar har vi varit ute vid lillsjön, Kungsängen.
Barnen leker, badar och relaxar.
Vi vuxna solar, badar och relaxar.

Vi åker vid 10 på morgonen och är hemma igen vid 19 tiden.
Helt underbart!

Barnen somnar ovaggade när de lägger sig. Skönt!
De äter mat som aldrig förr. Skönt även det!

Snart är det dags för arbete igen men jag ska njuta av
den Svenska sommaren så länge jag kan.
Tyvärr verkar det som om det ska regna allt för snart igen.

Sov gott!

8 kommentarer:

Humlan sa...

Visst är det underbart väder just nu! Jag har suttit på baksidan av pappas radhus i dag och läst i halvskuggan av ett äppelträd.. också ett perfekt sätt att tillbringa en sommardag på!

Anonym sa...

Kunde inte ha sagt det bättre! Visst är det härligt! Det här är livet!

Vi har också legat och latat oss vid båten, stranden och poolen, från tidig morgon till sent på kvällen. Helt underbart!

De senaste tre dagarna har vi varit i Nälsta badet och badat i poolen för omväxling. Dit brukade jag gå dit ofta när jag var liten. Nostalgi!

Barnen badade oavbrutet och även jag och N. Vi hade det riktigt trevligt hela familjen. Herregud, vi var ju desperata efter sol med tanke på hur sommaren blev.

Och bruna är vi också! Nu ser jag inte ut som en blekfis jämfört med dig L-M!

Har mindre än två veckor kvar av min semester och vill inte riktigt tillbaka till jobbet än, utan vara med familjen och njuta av den svenska sommaren lite mer!

Så fortsätt och njut allihopa, det varar inte länge!

Kram till dig och familjen (även katterna!)

Den bruna kurden

Unknown sa...

Humlan - i skuggan av ett äppelträd låter som en bra titel till en bok. Härligt!

Bruna Kurden - Vi har varit vid lillsjön alla dagar utom idag. Då åkte vi till ängbybadet. Tyvärr kom det en störtskur. Snyft! Lite färg har nog vi oxå fått men alldeles för lite tycker jag. Puss o kram

Sabina sa...

Vilket härligt inlägg, just ett sådant inlägg som jag behöver läsa just nu, TACK=)

Din glädje liksom smittar av sig å det är just den rätta medicin för själen.

Ja passa på att njuta allt vad du kan, det är du sååå värd.

Kram på dig och familjen.

Unknown sa...

Sabina - det är tyvärr inte allt för ofta som det är glada blogginlägg när jag skriver. Men just nu känner jag mig rätt glad. Idag har vi varit på IKEA och Historiska museet. en härlig dag. Jag njuter några dagar till. Kram tillbaka till dig och din familj.

Tankevågor sa...

Vad skönt det var att vi hann träffas innan jobbet börjar! Kram

Anonym sa...

Tjena tjejen!

Jo du, vi måste bestämma oss i morgon för att få det där priset på fönsterna, han menar att han gav oss ett kanon pris....

Nu är jag alldeles villrådig, hör av dig så fort du kan till mig snälla om du får veta något...

Jätte kram och tack för att du luskar.//Sabina

Unknown sa...

londongirl - jätteskönt! Vi hade det trevligt! Hoppas vi gör det snart igen. Kram

Sabina - jag hör av mig nu... Kram