måndag 12 november 2007

Här är den

Min vinst!!!
Den tar upp en bra bit av arbetsytan i köket.
Men vad gör väl det!!!
Den är ju så snygg.
Halvtaskig bild!
Bänken är inte sned, kamerakvinnan hade
lite bråttom.
Idag blev den levererad till dörren.
En man ringde och frågade om jag var hemma.
-Nej jag är på jobbet. Var är du?
-Utanför din dörr!
-Åh, har du tid att vänta i 7 minuter?
-Ok men inte mer.
-Tack! Jag är påväg...
7 minuter senare och en aning svettig och illamående.
(Jag sprang/halkade hem)
En påskrift senare var den min.
39 kg tung och inlindad i plast.
Efter avslutat arbetsdag hämtade jag pojkarna och så gick vi hem för att packa upp den.
Tre timmar senare är den klar för användning.
Argh...
Inga bönor följde med, hur gör vi nu?
Tur att jag har en vän som köpte bönor från Starbucks åt mig. Tack för det!!!
Nu har vi invigt den!
Gott!
Det lönar sig att tävla ibland.
Kram

7 kommentarer:

Dilovan sa...

Jaha....du är online medan jag kommenterade dina tidigare inlägg!

BRUDEN...
Då förväntar jag mig kaffe av högsta kvalité imorgon kväll.

PUSS PUSS!

Tankevågor sa...

Vilken tur att jag tog hem kaffebönor från London till dig just som du behövde dem! Men det var ju julkaffe förstås. Smakade det bra? Kan vi få komma hela bloggvärlden på fika hos dig nu?

Anonym sa...

Riktigt snygg var den. Jag rekomenderar Löfbergs Monsoon Malabar Espressobönor. Det är så gott så man blir helt beroende, tom min lilla O har börjat dricka Espresso. Hoppas du kan sova gott nu efter allt kaffe. Kram J1

Annika sa...

HEY! Det där var ingen dålig vinst! Häftigt!
hoppas Starbuckbönorna smakade extra gott!
Julkaffe, ser jag att det var L-gal hade med....NAJS!!

Humlan sa...

Åååh, kan man muta sig till en kopp om man tar med sig supergott kaffe??? (Ifall L-girls present tar slut.)Jag vet var dom säljer ett supergott espressokaffe! ;-)

Så kul att vinna något så fint. Och vilken tur att du jobbar nära hemmet, tänk om dom hade åkt igen!

Anonym sa...

Jösses så snygg den är, en sådan vill jag oxå vinna=)
Men jag har inge tur i sådana tävlingar, eller lotteri heller för den delen.

Blev det så där extra gott nu då???

Kram//Sabina

Unknown sa...

dilovan - visst blev det bra kaffe, trots att den var lite felinställd?! Nu efter en vecka i min vård har jag börjat lära mig den.
Tack för trevligt sällskap i tisdags. Barnen var hur gulliga som helst.
Kram

Lg - TUR!!! Välkomna hit på en kaffekopp eller två.

J1 - oj oj oj, hur ska det gå med min magkatarr om jag blir kaffeberoende igen. Får försöka begränsa konsumtionen till två koppar per dag.
Ja du, nu ser vi lilla o överallt. Längtar till julkalendern börjar. Som det verkar på förhandstittarna blir den kanonbra.
Kram

Annika - visst är det häftigt! Sb kaffet är jättegott! Det roliga är att nu kan jag börja köpa hem kaffe därifrån.

Humlan - kom hit till förorten och drick gott kaffe. Jag får bjuda hit er bloggare på kaffeprovning någongång. Kram

Sabina - det är JÄTTEGOTT, hoppas att du vinner du med. KRam