söndag 18 november 2007

Mums!

En specialkaffe efter frukosten är lyx!
Herre gud vad tiden går fort. En vecka har Jura bott hos oss.
Vi dricker så gott kaffe. Ännu godare lär det bli när vi lärt
oss alla inställningar. Det jag funderar på nu är hur i hela friden
jag skummar mjölk med denna maskin.
Jag läser och läser i instruktionsboken, men inte fattar jag någonting av den.
Hm, jag ska nog prova mig fram.
Vad hände egentligen i går i Spanien?
Snacka om att tappa fotfästet. Vilken brakförlust för
de gul/blåa lirarna.
Nu får vi hoppas att hemmamatchen går aningen bättre.
Idag då, vad händer i dag?
Jag ska till IKEA.
Vad göra där?
Vet ej!
Men jag längtar dit.
Håller på att läsa Stina Dabrowsi´s bok
"Stinas möten"
Rätt bra!
Har även läst Brustna hjärtans kafe.
Den var oxå jättebra.
Ha en fortsatt härlig söndag

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Men hur kan man längta till IKEA??? Men det är så klart det ÄR mycket jul där nu! Jullängtan är stor hos mig nu. Ska in och titta sen på NK's julskyltning idag. Hoppas den är fin.

Jag vill också ha en sån maskin som gör mitt kaffe!
KRAM

Humlan sa...

Mmm... det låter härligt med den där kaffemaskinen. Du lär dig nog mjölkskumningen också. Risken är att du har mjölk över halva köket innan du har fått in snitsen... jag har testat en enklare variant av "ångspruta" och det SKVÄTTE! :-)
Jag värmer annars mjölken och vispar den med en liten batteridriven mjölkvisp. Det blir verkligen mycket godare än att bara värma mjölken.
Kram

Annika sa...

Jullängtan är ENORME hos mig också just nu!!
Kan tro att maskinen ger gott kaffe...
Kan man få komma över på en fika ;-)))
Låter så himla mysigt med julskyltningen på NK...Känner att jag längtar till Sthlm nu efter ditt inlägg och efter en viss L-gals inlägg...

KRAMAR!!!!!!!

Unknown sa...

Londongirl - jag vet...men ibland är det så att jag bara längtar dit. Det går över rätt snabbt när jag väl är där men...
Vi åkte förbi julskyltningen. Såg inte allt för mycket. Men det vi såg var ok.
KRAMIS

Humlan - ha ha ha, jag ser detta framför mig. Mjölk på väggarna och i taket. Brukar oxå använda mig av lillamjölkvispen. Bra liten sak! Men nu när jag har denna maskin måste jag ju komma på hur man gör.
Kram

Annika - Ja kom hit på en kaffe. Ta med lite bönor från, du vet var.
Visst är det härligt med jul! Jag tycker att det är så enormt mysigt. Snart får vi börja pynta...
Kram

Anonym sa...

Tack tack för gott kaffe :) och god tårta!! Det var trevligt!!
Säger som Londongirl, vill också ha en sån maskin!!
Kram

Unknown sa...

Jennie - men du vann ju biobiljetter. :) Synd bara att det var så läskig film.

Kram