fredag 22 februari 2008

Frisk (is och svettis)

Åh så skönt att få vara frisk.
Mm, så sa lilla o imorse och febern var borta.
Får jag gå till dagis nu???
Nja, lite vila skadar inte.
Ok då hämtar vi hem en kompis så att jag har något att göra.
*************************************************************
Idag har lilla o varit och hälsat på i sin förskoleklass som han ska börja i till hösten.
Först var han mycket skeptisk men nu vill han verkligen börja där.
Vi har funderat fram och tillbaka. Vad är det riktiga att göra?
Var ska han gå? Vad är bäst för honom?
Jag hoppas att detta blir bra!
En lite klass (endast 10 barn).
Ca 30 barn på fritis.
4 personal
Han har gått på en förskola som påminner mycket om detta ställe.
Jag tror nog att detta blir superduper för honom.
**************************************************************''
Så ska jag iväg på ett pass igen.
Kanske borde vila en dag men kan inte gå imorgon och jag
tycker att det är så roligt!!!!
Lite träningsvärk i de svaga armarna har jag iofs men
jag får ta det lugnt med armhävningarna idag.
Trevlig helg till er alla

7 kommentarer:

UllaMona sa...

Skönt att ni är friska och krya.
Du är superduktig med din träning...hejja, hejja!!
Trevlig helg
Kram

Anonym sa...

Herreje vad du blivit flitig... jag blir helt trött men ska erkänna att jag har börjat så smått att motionera en timme per vecka inte mycket men alltid något. Eftersom jag kör en fiskisgrej på jobbet vi har måndagar o torsdagar en timme motion ledd av en hälsovägledare som all personal måste gå på man väljer dag men man måste gå en timme så måste ju även jag vara med. Vi ska testa i tre månader och se vad som händer.Vi testar olika saker varje vecka och det känns riktigt kul.
mor

Tankevågor sa...

Ha en trevlig och mysig helg allihop! Hälsa killar och tassar! Kram

Humlan sa...

Visst är det skönt att vara frisk! Och skönt att kunna träna... *lite avundsjuk*
Hoppas ni har en skön helg i värmen och (i dag) solskenet!
Kram

Unknown sa...

ullamona - tack, tack, jag tycker att det är så otroligt roligt. Idag var jag faktiskt och simmade.
Trevlig helg
Kram

mor lilla mor - fisk is grej?????
Du yogar ju oxå!!! Du är lika duktig du. Kör hårt! Kanske vi kommer i våra bikinis till sommaren.
Puss

Londongirl - Detsamma till er. Vi hörs i veckan så kanske vi kan åka in och ta en lunch och fika.
Kram

Humlan - Det är så himla skönt med friska barn och frisk man. Ja och att vara det själv oxå.
Idag har vi tagit en långprommis och simmat en halvtimme. Jag hoppas att jag kommer att bli piggare och att mina ömma axlar och höfter skärper till sig.
kram och trevlig helg

Annika sa...

Oj vad jag blir avis på ditt tränande. Jag stavgår ju kanske tre ggr i veckan, men jag skulle behöva se gymmets INSIDA då och då också! Skönt att ni blivit friska...
Kram!

Unknown sa...

Annika - nej bli inte avis. Du är ju ute och går. Det är mycket bättre. Friskluft och motion, kan det bli bättre?!
Men jag tycker att det är jätteroligt och det blir jag själv förvånad över.
Kram