söndag 17 februari 2008

Schlager, magsjuka och kaffe



Nu undrar ni säkert hur detta hör ihop?


Jag gjorde det fast jag hade sagt att jag inte skulle göra det.
Se på Melodifestivalen! Jag var bara tvungen, då det var
Carola som skulle uppträda. Carola som var min barndoms
stora idol. Främling etsade sig fast i minnet lika så hennes andra
tidiga låtar.



bilden lånad av svt.se


Jag tycker att C är så vacker! Oftast naturlig (förrutom då hon var
med i melodifestivalen förra gången). Hon har goda intentioner även
om det lätt hoppar grodor ur munnen på henne. Hon kör för fort och
parkerar som en kratta. MEN hon är dock min första och största idol.


Just när jag gick och la mig i natt började lilla o kräkas. Han höll på
från tolv till fem. En gång i halvtimmen. Stackars lilla o! Men han är
inte ledsen för det. Nej då, det första han sa imorse var - Tjoho,
då får jag vara ledig på måndag. Rätt gissat grabben.




Idag går jag hårt åt på juran. Måste ha mycket av den varan för att
hålla mig vaken.


Klockan är inte mer än kvart i tolv. Jag har hunnit vara i tvättstugan
och tvättat alla sängkläder, kläder, handdukar och skurtrasor.
Jag har dammsugit, dammtorkat och vaskat alla golv.
Alla fönster står på vid gavel.


Hoppas att vi andra klarar oss från ytterligare sjukdomar.

Trevlig söndag

8 kommentarer:

Mia sa...

Jag håller helt med dig - Carola är Carola. Visst grodorna flyger täät men samtidigt kan jag inte hjälpa att beundra henne för i landet Lagom där ingen får sticka ut så gör hon just det. Hon säger precis vad hon känner/tycker och ber inte om ursäkt för det.
Vet du vad en svensk person sa till mig när jag bodde i USA: "vart du än reser i världen, frågar människor vem tror du på men i Sverige frågar man istället med rynkade ögonbryn, tror du"
Lite ledsamt tycker jag, är svenskar kalla ateister...Vet inte men det är säkert därför Carola blir en nagel i ögat för många!

Anonym sa...

Usch, stackars er! Nu borde du ta och vila lite också! Du far ju omkring och fixar som den värsta amason! :) Massor av kramar till dig och din underbara familj!

Moster. (Lät väl gammalt?)

Annika sa...

Ähum...Rosvik, Carola är en av artiser i Sverige jag bara inte tål, och har aldrig gjort det. Men det är vad jag tycker, jag vet ju att hon är superpoppis. Naturligt vacker? Not, inte längre, men visst var hon söt förr.
Förstår också att hon var/är mångas idol.
Jag gillar Lena PH jättemkt däremot.
Jag är iallafall superavis på er alla som har melodifestivalen att samlas runt, det är ju så KUL!!!
Feel better!!
Jättekram!!

Unknown sa...

Mia - kan så vara. Hon är mycket vår Carola. Antingen så tycker man om henne eller inte. Fritt val. Jag tror att jag tycker om henne för att jag vuxit upp med henne. SOm jag skrev, min stora idol när jag var liten.

Moster - nja, inte så gammalt kan jag tycka. Ja den här helgen har jag varit en riktig amason. Men när liten mår så dåligt gör jag det gärna. Jag ska försöka vila i natt. Kram tillbaka och säg till bebisen att hon ska komma ut nu. Kram

Annika - ibland tål jag inte heller henne bara för att när hon pratar så blir allt så fel. Men hon var den första artisten jag stod och mimade till framför spegeln, hennes texter kan jag nästan fortfarande utantill! Jag kan inte låta bli att tycka om henne.
Jag tycker fortfarande att hon är vacker. Synd bara att hon hade en svacka när hon var tvungen att botoxa sig, fixa tänderna osv.
Lena PH växer hela tiden. Men det är inte någon sångerska som jag lyssnat mycket till.
Kram till alla er over there

Tankevågor sa...

Stackars lilla o och T, hur är det med dem? Inget bättre? Hoppas det vänder och att de kryar på sig nu! Kram till er allihop!

Unknown sa...

londongirl - ingen av dem lider...de tycker nog att det är rätt skönt att vara hemma. De bara myser och myser. Känner mig rätt avis!!!
Krya på dig själv nu. Vårda häl och själ.
POK

Sabina sa...

Uscha stackars O inte kul alls. Vad betröffar Carola, så var och är hon faktiskt en av mina absolutafaritartister, när hon sjunger dårå, lyssnar som sagt inte gärna på någon intervju.
Låten tycker jag va så där i lördags, MEN jag tror att det är en sådan låt som blir bättre och bättre ju fler gånger man hör den.
Och jag tycker oxå att hon är otroligt vacker, synd bara att hon inte verkar förstå det själv då det är förstoringar här & Botox där. Kram//S

Unknown sa...

Sabina - här hemma är det verkligen sjukstuga. Jag började med att vara sjuk, sen T och nu lilla o.
Det är nog som du säger, att låten kommer att växa. Hoppas det!!!

Kram