lördag 3 maj 2008

Helgbloggare

Har insett att jag är en helgbloggare.
Hinner inte med på vardagarna.
Jättetråkigt!
Men så får det bli.
Igår när det var fredagsmys sa pojkarna att vi inte firat mig med tårta.
Oj!
Det var bara att sätta igång att fixa.
Det blev en tårta fylld med jordgubbar, rivet äpple och banan.
På grädde och gelehallon.
Mums!
Här sitter Jasmin och övervakar tårtbaket.
Eller är det grädden hon vill åt?

Den här tröjan fick jag på födelsedagsmorgonen av T och barnen.
Halsbandet som hänger på har min kusin gjort åt mig.

Dessa blommor anlände med blombud på eftermiddagen.
Jättefina!
Man skulle kunna tro att jag fyllde jämt då jag överöstes med presenter och uppvaktning, men jag fyllde jätteojämt.
Tack till alla som uppvaktat mig på något sätt.
************************************
Idag har jag återupptagit mitt friskis tränande. Skönt men jobbigt.
Nu håller vi tummarna att detta flow fortsätter.
Ha en skön helg allihopa.

7 kommentarer:

Mia sa...

GRATTIS...i efterskott måste det bli?
Vilken tårta! Har du gjort verkligen gjort den själv? Tycker den ser riktigt proffsig ut!

Angående smink så är det första gången jag handlar smink online. Eleven.se rekommenderas av många, blev dessutom Sveriges bästa onlineaffär förra året så det kändes säkert att beställa därifrån.
Vänner som beställt därifrån fick också massa med gratisprover osv och sånt uppskattas ju!
Sminket, det står väldigt utförligt om alla produkter på sidan men sen gäller det nog att veta hyfsat vilken färg man ska ha tror jag. Jag tänkte precis samma sak men de två produkterna jag köpte hade inte många olika typer så det var ganska lätt att välja.

Läste dessutom igenom deras returpolicy som var lätt och kändes väldigt bra så förhoppningsvis är eventuella fel lätt att fixa.
Kanske borde göra ett inlägg om grejerna när jag väl fått dem?

Hoppas lördagskvällen blir mysig! Kanske ett glas vin och surfshoppa lite? :)

Kram Mia

UllaMona sa...

Huvudsaken att du inte sluta blogga helt, vi får väl stå ut med att du bara bloggar på helgerna;-))men det kanske blir mera tid sen..
vilken fin tårta du gjort och ett STORT GRATTIS från mig.
Kram

Tankevågor sa...

Ha ha....när vi hade varit och lämnat av godiset till pojkarna nu på em. så sa jag ju till dig genom bilrutan att du skulle blogga mer!

Sen står du där och ropar när vi skulle åka iväg: JAG GÖR DET BARA PÅ HELGERNA NU! JAG HINNER INTE MER, FÅR BARA TILL DET EN GÅNG PÅ HELGEN.....

Hm....man kan ju undra vad grannarna tänkte om DET!? ;-)
Vad är det hon bara får till en gång på helgen? Fniss...

Tårtan är jättefin. Kul att få vara med och fira dig på Paganini! Har några bilder därifrån. Vill du ha dem?
KRAM

Annika sa...

Jättefin tårta, Rosvik!
Den ser verkligen proffsig ut. Du vet vad jag sagt om matblogg...

Helt OK att blogga på helgerna. Vi, dina trogna läsare, tittar alltid in.

Kramar!!

Sabina sa...

MEN jätte grattis till dig vännen=)
Tårtan såg super god ut.
Kanon fin tröja/blus.
Hoppas helgen varit bra för dig, det är ju söndag kvar så, själv har jag haft det bra.
Kram

UllaMona sa...

glömde skriva att din blus/tröja är kanonfin....vill åxå ha.

Unknown sa...

mia - tack! Lätt med sprits!

Ja men då kanske man ska ta och prova på det någongång. Alltid roligt med gratisprover.

Lördagskväll var hockey, vin och körslaget.
Kram tillbaka

ullamona - nej jag vill ju skriva så mycket. Det dyker upp bloggtankar vad jag än gör. Detta är ett bloggämne, ops kul att skriva om i bloggen osv. Men denna tid. Nu är det så härligt ute därför blir det många kvällar ute på uteplatsen än inne framför datorn.
Tack! Tårtan är bara halvfärdig på bilden. Ungarna dekorerade med godis efteråt och det blev så gott.
Visst är bluströjan fin. Skön är den oxå. T är super på att handla kläder åt mig. Hans favoritaffär är SALT.
Kram

LG - Du de här grannarna är van vid det mesta tror jag. Men nog började säkert deras tankar mala. Superfniss!

Tack för att du växlade punden åt mig.
Vill gärna ha bilder från Paganini. Det var så mysigt där.

Stora kramar

annika - Den blev så fin pga mina grabbar som hjälpte till. De älskar att göra efterrätter och tårtor. Det gör jag med!
Jag ska försöka blogga mer när det regnar och jag är inomhus. Jag tycker ju att det är så roligt.
bamse kramar

sabina - tack! Helgen har som vanligt bara susat förbi. Snart är det måndag igen och jobbet väntar. Tur att jag tycker om mitt jobb, det känns inte alltför jobbigt att gå dit.

Kramisar