onsdag 7 maj 2008

Simhopp och vårblommor

Här är min alldeles särskilda ros.
Han har just haft simavslutning och äter mumsig choklad.

Hopp från stora trampolinen.
Skulle aldrig våga detta själv.
Tänk att han tycker att det är läskigt att dyka
från kanten av bassängen. Men att hoppa från
höga tornet det är hur simpelt som helst.
Ungar???

Det blev inte Hagaparken i söndags.
Vi åkte till Stäket och Ängsjö istället.
Här har lilla o fiskat och fått napp.



Fina blommor i fin vas!



Alldeles utanför min uteplats!
Väntar bara på den ljuslila syrenen så är det färglatt värre.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, du fick ju till det mitt i veckan! :)

Vad modig Oskar är o Oliver är en riktig storfiskare!!!!

Love you! Kramis Mia!

Unknown sa...

mia - ja visst är jag duktig. Oskar är riktigt modig och oliver älskar sitt kastspö.
Love you back

Annika sa...

Åh vilka fina bilder. Bilden från Ängsjö Gård är ljuvkig och dessutom får man ser skir vårgrönska i bakgrunden.
Ängsjö brukade vi vara på ofta när vi var små!! Härligt ställe...
OCH DU!! Jag känner för teatern som du känner för simningen. Vad i allsin dar ska man ta sig till nu???
Fast, ja...urskönt med sommarlov därifrån är det ju.

KRAM!!!!

Mia sa...

Håller med dig, Julianne Moore är underbart vacker och så unik!

Ofrivilligt samlande? Din stackare, varför har de fått för sig detta? Och just kossor av allt man kan samla på!

Modig kille det där! Själv har jag väldig respekt för vatten, skulle aldrig få för mig att hoppa i inte ens från kanten!

Kram Mia

Humlan sa...

Jag reagerade också på att du bloggar i dag! ;-)
Men det är jättefina bilder, det låter som ni har haft härliga vårdagar... i helgen påstår dom ju att det ska bli sommarvärme, så då får vi njuta av sommardagar istället. (Om nu prognoserna stämmer!)

Sabina sa...

Åååå jag älskar att få följa med i bilder, Tack=)

Kram å bra jobbat, ett inlägg så här i veckan.
Hoppas din helg blir kanon tillsammans med det finfina vädret=)

Anonym sa...

Men vilka killar du har, bra bilder, ser härligt ut med syren busken...
Här har vårblommorna äntligen börjat titta fram :) Att man blir lycklig för så lite hihi.

Puss och kram
Lillasyster

Min son är ingen surrpinne, han är en rackarunge nu ....eller jackajungen som han själv säger hihi

Unknown sa...

annika - det är jättefint där!
Jag börjar denna fredag med att ta en GT på uteplatsen. Tänk att få ta en drink utan att behöva tänka först.
Ha en underbar helg.
kram

Mia - jag vet, visst är de galna i min kära familj! Hi hi hi.
O är jättemodig!
Kram

Humlan - jag fick energi!
idag har jag varit på Operan med klassen. sedan njöt vi av maten i kungsan. Urmysigt!
Trevlig helg.
Kram

Sabina - det är roligt med bilder. Men jag är inte så bra med min kamera så därför blir det inte så bra bilder.
Visst är vädret underbart!
Kram

Lillasyster - Vem har bajsat i blöjan? Pappa.
Hur roligt som helst tycker jag.
Love u
Puss

Tankevågor sa...

Bra att du fick användning av den där vasen! :-)
Kramis