fredag 24 april 2009

I morgon bär det av

Så är det äntligen dags att flyga iväg mot Mallis.
Det ska bli skönt att få åka och lämna Sverige
för några dagar. Vädret kommer nog att vara som
här hemma då det ska bli kanonväder i Sverige.

Vi har hyrt bil de dagar vi ska vara där så vi
kommer att åka runt och se på Mallis utifrån
barnens önskemål. Drakgrottorna ligger på topp
och någon fin strand där man kan hitta snäckor.

Att packa är inte det lättaste. Oskar har vuxit ur
alla sina kläder så det blir till att springa i affärer
idag. Även Oliver behöver lite nytt. Sandaler kanske
vore något. Jag har gett upp när det gäller mig själv.
Inget passar (enligt mig själv), allt är fult och gammalt.
MEN jag orkar inte gå i affärer och leta något till mig
själv.

Idag är det Sabinas begravning. Hon som älskade sol
får nu det på sin dag. Det känns lite oroligt att gå dit.
Det känns så overkligt att någon i sin egen ålder inte
finns mer. Jag funderar på hur det ska gå för barnen.
Stackars stackars dem.

Nej nu tog orden slut......

7 kommentarer:

Humlan sa...

Att gå på begravning är aldrig lätt men kan bli ett sätt att förstå att det är sant och att säga farväl (för oss vuxna, för hennes barn är det något helt annat!).

Hoppas ni får en härlig semester!
Kram

UllaMona sa...

Jag tror att om man orkar gå på begravning så innebär det att man förstår vad som hänt och att man kan gå vidare.

Även om jag inte kände Sabina så tänker jag på hennes flickor som nu är utan sin älskade mamma och det gör ont i hjärtat.

Hoppas att Du och din familj får en riktigt skön semester.

Kram till Dig

Annika sa...

Önskar er en underbar resa!!
HOPPAS att allt blir så himla mysigt.
NJUT!!!

Ja, Sabina ja...
hennes flickor. SÅ tungt.
Antar att kyrkan kommer att vara full till brädden idag.

KRAMAR!!

Sabina sa...

Ja du söta, att gå på begravningar är aldrig lätt men det är så mycket svårare då det är yngre människor. Man saknar Sabina trots att man inte kände henne, jätte tråkigt är det. Å barnen, ja usch vill jag inte ens tänka på.

MEN du Super kul att ni ska åka till Mallis=) Tjohooooooooo.
Å jag tror nog att det bara är du som inte tycker att något passar dig, man brukar ju vara mest kritisk själv=/

Ha det nu så jätte bra på er semester.

Massor av kramar

Fresia sa...

Men visst är det urtråkigt att gå och köpa kläder? Besvärligt helt enkelt.
Jag har ibland så "gamla" kläder tycker jag menjag orkar inte gå och köpa nya. Man ser ju aldrig så fet och ful ut ngn annan stans än i omklädningsrummet!! Nej fy.

Begravningar är jobbigt och att Sabina är död är fortfarande lite overkligt. Jättejobbigt för hennes barn. Man kan bara önska att det ska gå bra och att de pratar mkt om mamma hemma...

Hoppas ni hade det bra på Mallis!

Jennie sa...

Det har varit en jobbig dag för mig fast jag inte kunde åka hem till begravningen..tänker på barnen och Henry.
Ha nu en super semester på
Mallis!!!!
Kramis

Unknown sa...

Humlan - nej verkligen inte. vi vuxna hittar oftast sätt att kunna förstå men hur gör ett barn med ett handikapp som J har??? Stackar dem.

VI är snart på G. Längtar.

Kram




Ullamona - Ett avslut som är nödvändigt även om man önskar att man aldrig skulle behöva uppleva det. Tänker på dem hela tiden.


Nu åker vi.

Kramen



Annika - tack snälla du. Vi längtar och åker om femton minuter.
Det var fullt i kyrkan. Fint men ledsamt.

Kramen



Sabina - super med Mallis. Jag tänker lite på er.
Begravningen gick bra men det sätter igång tankar som är jobbiga.

Stor kram



Fresia - det här med kläder är inte lätt. Men det skiter jag i just nu. Det finns nog kläder på Mallis om det skulle vara så att de gamla trasorna inte duger.

Att Sabina inte finns är otroligt overkligt. Det var som om det kanske skulle gå men tyvärr inte.

Kramisar



Jennie - jag tänkte på dig hela tiden. Förstår att du hade det jobbigt. Det är svårt att sätta ord på allt. Love u.

kramisar