söndag 5 april 2009

Nu har de åkt

Det är första gången vi ska vara ifrån
varandra så här länge. 
Pojkarna har åkt upp till sin mormor och
morfar, och givetvis alla andra som bor inorr
och vill träffa dem.

Oskar har varit lite ledsen då han tycker att 
det är läskigt att vara utan sin mamma.
Oliver var mest orolig att han skulle bli 
tvingad att äta mat.

Morfar, den ängeln, kom ner i fredags för att
hämta pojkarna. Vi har sån tur som har honom.
Mormor skjutsar ner pojkarna om en vecka. Lyllo
oss som har släkt som bryr sig. Tack alla ni som 
gör det möjligt för barnen att få komma och vila
upp sig på sitt påsklov.

Själv ska jag och T bara jobba och jobba. Måste
spara semesterdagara till v 18. 

Redan nu känns det väldigt tomt här hemma.
Katterna piper och letar. Eller Seymour han letar
inte. Han har fläkt ut sig i soffan och tvär somnat.
Jas där emot hon letar och piper som besatt.

Nu håller jag tummarna för att vädret ska vara 
soligt och fint i norr. Jag håller tummarna att deras
resa ska bli den bästa av alla så att de vill åka iväg fler
gånger. 

Trevlig söndag

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jag skrev en kommentar till ditt förra inlägg från mobilen när jag var ute på vift. Men nu ser jag att den aldrig kom in.

Så skönt för killarna att få påsklov i norr! Det kommer att bli toppen när de väl är där. Så fint av mormor och morfar att köra alla milen för sina barnbarns skull!

Stackars lilla Jas som letar efter sina pojkar och Seymour då! Han bara vräker ut sig och tänker att nu har han all plats i soffan! ;-)
Pussa på dem från mig!
Kram

Lena sa...

De får det säkert finfint,men jag vet det känns allt i magen när de åker i väg.

Sabina sa...

Men shit ska dom vara ifrån er en hel vecka??
Kul för dom men plågsamt för er=)
Ja någon dag el två skulle ju vara skönt, men en vecka..,

Snällt av mormor och morfar att ställa upp så.

ha det riktigt bra trots jobbjobbjobb. Se till att umgås på kvällarna.

Kramkram

UllaMona sa...

Jag vet hur det känns...även om mina är vuxna män numera så är klumpen i bröstet jättestor de första dagarna.

Dina killar kommer att ha så kul uppe i norr med all snö och allt man kan göra hos mor/far föräldrar.
Kramen på dig

Unknown sa...

Londongirl - Vips vad det kan försvinna när det är ute i cyberrymden.
Mm det är nog skönt i slutändan men ack vad det har varit många tårar den här gången.
Vi har tur som har så underbara morföräldrar till våra barn.

Jas har börjat lugna ner sig nu men går en runda då och då för att kolla deras rum. Seymour han myser.

Puss o kram



Panter - Nu har magpirret lagt sig. Allt ordnar sig även om det tar tid med de här barnen.


Sabina - EN HEL vecka. Det du. Det har ju bara gått tre dagar och nu börjar jag få lugn i kroppen.

Mormor och morfar är guld värda.

Kramen


Ullamona - De är i Abisko nu och kommer att få det toppen.

Kramisar