söndag 24 maj 2009

Söndag och solen skiner

Vaknade upp till solsken!!!! :)
Kan man bli annat än lycklig.

Sedan försvann solen för en stund
och då tog jag mig till friskis. Ett helt
nytt pass för mig. Ett medelpass med
masssor av benövningar, bra musik
och stenhårt!!! Mycket roligt även om
jag och min träningskompis nästan kröp
ut till cyklarna.

När jag kom hem igen sken solen för fullt.
Härligt! En tur upp till centrum och en
stor strut med choklad och cocosglass.
Jammi!

Nu håller jag och Oskar på att göra vår
favoriträtt, aubergingryta med ris. Han
är så duktig som hjälper mig i köket. Det
är Oskar som skär grönsaker, rör i grytan
och smakar av.

Ha en fin söndagseftermiddag.

7 kommentarer:

UllaMona sa...

Vad duktig du är som tränar och står i Heja Heja!
Himmel vad jag blir sugen på mjukglass, måste nog cykla till våran närbutik och köpa.

Synd att inte kryssningen blev av, men kanske en annan gång..
Kram

Anonym sa...

Åh vad duktig du är!!! Jag skulle oxå önska att träningsbacillen skulle fastna på mig någongång men tyvärr... Nåja, några av oss får föra herr Kronbloms arv vidare. DET är jag bra på! Hi hi!

Vad duktig Oskar är oxå!!! Den goda grytan går ju inte av för hackor inte.

Livet känns så himla underbart nu när ljuset är tillbaka helt och fullt igen! Jag älskar verkligen att det är ljust hela dygnet! Jag blir så mycket piggare och gladare av det!

Sköt om er ordentligt. Massor av kramar från oss i Rosvik!

Anonym sa...

Hej och Hå!

Nu var det evigheter sedan jag kommenterade härinne! ( eh...var inte orolig efter första meningen, ska försöka hålla mig kort..hmmpf..). MEN...jag är ofta inne och följer din blogg, fastän jag inte skriver. Kan det delvis bero på att vi har kontakt via Fejjan? Hursomhelst...

1- Du är superduper duktig som tränar för fullt! En stor ELOGE till dig!

2- Hur kul som helst att auberginegrytan har blivit en favorit rätt hos er! Nästa steg blir väl Dolma..( har kommenterat på Fejjan)

3-Ska du följa med mig till SATS ngn lördag?

4- När f-n ska vi dricka ÖL?

KRAM / Dilovan

Annika sa...

KUL att du har en liten kille som gillar att hjälpa till i köket.
Jättekul!
DU är duktig som tränar så mkt!
Jättebra!!
KRAM!!

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter som en FIN dag:)
Kram Lallis

Tankevågor sa...

Åh....cocosglass! Ja ja det kan man försåts äta om man håller på som du med träning för fulla maskiner! :-)

Unknown sa...

Ullamona - just nu känner jag mig inte alls duktig. Jag har varit och är förkyld så jag har inte tränat sedan i onsdags.

Man kan ju tro att det samma söndag som förra veckan då mitt inlägg inte varit uppdaterat på länge, men så är inte fallet.

Kramelikram


Mia - jag är orolig för att träningsviruset övergått till ett riktigt förkylningsvirus. Suck!!!!
Alla har vi vår uppgift här i livet. Kronbloms uppgift är en fin uppgift. Var inte ledsen för att just du tilldelats den.

Oskar tycker om att stå i köket med mig. Oliver oxå men han vill bara baka.

Kram i massor till er med



Dilo - Ha ha ha, hålla dig kort. Går det?????

Öl = torsdag (verkar som om jag dricker öl på torsdagarna.....)

Jag tycker att det är så roligt att träna. MEN nu har jag varit förkyld sedan i onsdags och det suger.

Grytan = favvo, kan inte få nog.

SATS = javisst, tid????

Kramen till dig och familjen


Annika - Det är skönt att träna och faktiskt väldigt roligt. De som känner mig blir nog oroliga nu och funderar på vad det är som hänt. Jag som inte alls varit en träningsmänniska.

Oskar är duktig i köket men ack lite lat. Mor får minsann städa.

Kramen


Lallis - mycket! LIka fin dag idag.
Kram


LG- jammi jammi för cocosglass. Idag blev det dock en mjukglass.

Kram