söndag 17 maj 2009

Var ska jag börja?

Men nu har det gått väldigt lång tid sedan
jag skrev något här. Kan bero på att solen
börjat visa sig och jag inte hinner vara inne
och skriva.

Till att börja med vill jag berätta att vi har
fått två små kycklingar på vårt jobb. Som
ni vet har vi tre hönor och en tupp. Nu har
de gjort bebisar. De är så himla söta!
Det har varit en svår väg för en av bebisarna
men vår kollega gjorde ett tooppen jobb och
räddade den. Det är en historia i sig men den
hinner jag inte skriva om nu.

Nu kommer en fundering.
När vi åker och handlar på t ex Willys, IKEA så
finns det jättestora parkeringar. Vi väljer då att
ställa oss på en plats lite längre bort där det inte
är några bilar i närheten. (detta för att jag har en
bilpedand till man). När man sedan kommer ut kan
man ge sig på att det har parkerat någon bredvid.
Varför är det så? Varför parkera så nära när det finns
massor av andra parkeringar som inte är bredvid
vår bil?????????

Idag ska vi åka ut till Vaxholm och fira Tomas pappa.
Båt dit o tillbaka ska bli härligt som bara den.

Trevlig söndag

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Tänk att vi har fått kycklingar! De är så söta!
Jag ska försöka fota dem någon gång sen när de är ute i hönsgården.

Ha det så mysigt ute i Vaxholm! Blir det lunch på Hotellet eller kanske Magasinet?
Hälsa alla!
Kram

Humlan sa...

Det låter verkligen gulligt med kycklingar och jag kan tänka mig att de är populära hos barnen!

Visst är det härligt att åka till Vaxholm! Jag ska verkligen se till att komma dit i sommar.
Kram

Sabina sa...

Guuud så mysigt med kycklingar=) Kul för barnen.
Ja men varför är det så där med parkeringar, vad tänker folk med??
Helt klart har man ju liksom "talat" om för folk att man vill stå lite avskilt när man parkerar långt bort å hellre går.
Suck!!

Ha en bra dag i vaxholm.

Kramkram

UllaMona sa...

Kycklingar ..oooo så gulligt och så roligt för barnen.

Detta med parkering...jag tror att det är bilarna som har dragningskraft till varandra...bilen skickar kanske signal till sin bilkompis kom hit, kom hit jag är såååå ensam och tänk om det kommer en tjuv och gör mig illa...bilen överlistar chauffören och hips vips har han/hon parkerat bredvid en annan bil längts bort.
Kan det vara så?
Kram

Annika sa...

Gulligt med kycklingarna! Dom är ju såååå söta!!
Låter underbart härligt med Vaxholm också!!
Hoppas att ni hade en toppendag där!
Kram!!

Fresia sa...

Jag har missat att ni har hönor och en tupp, vad trevligt. Och kycklingar är ju för gulliga!!

Ang bilarna så tror jag på UllaMonas förslag. Jag är ju vän av att ting "pratar"

kramen

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul med kycklingar:)
och du; ha en fin tisdag.
Kram Lallis

Unknown sa...

LG - ja ta med kameran innan de har blivit för stora. Det är ju faktiskt nu de är söta.

Hotellet tror jag att vi åt på. Eller var det ett ställe som låg bredvid. Kommer inte ihåg.

kramisar




Humlan - Mycket poppis bland vuxna och barn.
Vaxholm är ett så mysigt ställe att man aldrig blir less det. Vi tog båten ut och bara det är njutning.

Kram


Sabina - Superduper mys med små kycklingar.

Det är så spännande att fundera över det här med parkeringar. Tomas håller på att bli galen. hur kul som helst tycker jag.

Kramen


Ullamona - både roligt och gulligt!

Jag kan bara hålla med dig när det gäller bilarna. Det är nog så att de pratar med varandra och lockar till sig någon att prata med. Ska förklara det för Tomas nästa gång vi råkar ut för samma sak.

Kramelikram


Annika - Det var en toppendag. Först båt ut/hem, god mat och härligt väder.

Kramen


Fresia - jodå, vi har en miljögård där jag och LG arbetar. Vi har höns/tupp, sopsorterar, komposterar och odlar. Himla roligt må jag säga.

Jag tror oxå att UM har rätt i det hon säger om bilar.

Kramen


Lallis - Vi är så glada att vi lyckades med att få till kycklingar.

Trevlig onsdag.

Kram