fredag 26 juni 2009

Bästa och sämsta inköp

Ibland är det bra när man går i affärer
och barnen får smaka på allt möjligt.
Idag hade de på ICA maxi Häggvik,
dennadryck som skulle vara sååååå bra.
Mums sabarnen när de var där och fick
smaka ca 5 ml.Urk sa de när de kom hem
och skulle drickaen större mängd.
Vi vill inte ha.
Det är dagens sämsta inköp!
Det bästa inköpet gjordes igår.
En kombinerad
vattenspruta och fläkt. Inhandlad på
Claes Ohlsonför 29 kr exl batterier.
Himla bra manick må jag säga.
Praktisk att ha med sig till stranden
när det intefläktar, eller på uteplatsen
där det inte alls finns
vattendrag i närheten.
Ett annat bra inköp är i matväg.
Färskpotatis
Finns det något godare så här
i sommartid.
In i ugnen med dem tillsammans
med grönsparris.
Låt det svalna
Häll på tärnad fetaost och
soltorkade tomater gräslök
Blanda ihop och servera till grillat kött

Och så har Michael Jackson lämnat
detta jordeliv. Tragiskt!
Han är verkligen en stor
idol för mig. Inte så att jag
dagligen lyssnar på honom
men dock ändå.
Sist men inte minst
Helena och Reino har äntligen
fått sin lilla dotter. Hon kommer
antagligen att heta Molly.
Saga Dante och Molly, låter bra
ihop tycker jag.
Nu längtar jag tills jag får se bebisen.
Linas bebis har jag iaf sett på bild.
Trevlig helg

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du MJ var en stor Idol här med, ingen varjedaglyssnare är jag väl, men ojojoj vad jag har lyssnat under min uppväxt, sååå sorgligt.

Potatis med sparris lät jätte gott, det receptet ska jag skriva ner;) Tack.

Grattis till ännu fler bebisar, du får ngr st nu;) KUL!!

Bra å dåliga köp, ja det har man ju råkat ut för ett par tre gånger;) Heheehe.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam//Sabina

Anonym sa...

Det var verkligen tråkiga nyheter. Jag fällde några tårar medan jag lyssnade på Billie-Jean i bilen. Tårarna stod för många saker. Hans musikaliska talang och alla låtar som man är uppväxt med, men också hans tragiska, bisarra och isolerade liv. Definitivt en popkung!

Ska genast skriva upp receptet som innehåller mina favorit ingredienser.

Önska R och H ett STORT GRATTIS från mig! Saga, Dante och Molly = fairytale tema. Nu får vi också sätta fart och med lite tur så kanske vi också kan få två Mollysar! :)

Gud vilken rolig liten sak du har hittat på din shoppingrunda. Borde också köpa en sån..

KRAM :)

Anonym sa...

Förresten....det är Dilovan som står för ovanstående kommentar.

Tankevågor sa...

Åh Kairo! Där är det fint...

MJ har verkligen gjort några riktigt bra låtar som är helt odödliga och som man dansat en del till genom åren. Man kan ju hoppas att det är för hans musik han kommer att bli ihågkommen och inte alla tragiska skandaler.

Färskpotatis är såååå gott! Ska också prova ditt recept.

Massor av kramar

Tankevågor sa...

Glömde....skickade ett grattis på FB till Reino med familj men vet ej om de sett det så du får gärna hälsa och gratta dem!

Anonym sa...

Hälsa Grattis till den nya lilla bebin. Ja, Jackson, han ville nog inte vara med längre. Bättre att bli ihågkommen nu innan han blev för tragisk. Tack för recepttips, har lite ide`torka faktiskt. Förövrigt, vilka underbara första semesterdagar. Ligger vid polen och solar, flyter och dricker kallt rosevin. Kan inte ha det bättre. Ni är välkomna när ni vill. Kram Jan1

Tankevågor sa...

Hörde på nyheterna i morse att Fritidsresor söker en barnfamilj som kan resa runt och testa olika "Vattenland-anläggningar" och bo på hotell....
Det vore väl något för era fiskar till barn? :-)

Unknown sa...

Sabina -

MJ är fortfarande stor genom sin musik. Tur att den finns kvar.

Färskpotatis i ugnen med sparris olivolja och havssalt är oxå en höjdare.

Tack! Jag bara myser. Igår fick jag vara med Molly i flera timmar. Hon låg och sov på mitt bröst i skuggan på Ängbybadet.


Men visst är det så. Men vi pratar inte allt för högt om de dåliga köpen.

Kraaaaaaaam


Dilovan -

Du hade inte behövt skriva att det var du, jag förstod det på längden av inlägget. Hahahaha.

Som innan, han är fortarande stor MJ.

Det är supergott, jag lovar.

Har framfört hälsningen. De tackar. Tänk om det inte blir några Mollysar utan Bollysar, vad gör vi då?????

Den är jättebra. Rolig för barnen med. Köp egna till dem så får din vara i fred.

Kramelikram

Unknown sa...

Londongirl -

MJ sorgligt = sant

Potatis med sparris = gott = sant

Kairo är bra för alla då det är rätt stort. Men Stockholm har många bra badplatser.

J1 -

Lilla Molly är underbar. Liten som en docka.

Jag kan verkligen inte få nog av potatis och sparris. Lätt att ta till när man vill ha något gott till det grillade.

Ja du prickade verkligen in en perfekt semestervecka. Det är sådana här dagar jag önskar att vi hade haft Blidöhuset kvar.
Vi tackar för den inbjudan.
Mor och far är påväg ner, sedan bär det av till Kolmården, efter det vet jag inte vad det blir.

Ta det lugnt i poolen. Men drick lite för mig med. Det var ju så härligt att sitta där med ett champangeglas och bara vara.

Kram till er alla

Unknown sa...

LG - VA? Det måste jag kolla upp.

Kram och tack för tipset

Fresia sa...

Gillar fläkten, skarpt. Måste köpa, bra tips.
kramen