fredag 12 juni 2009

En KORT saga om SJ

Om jag fick välja skulle jag åka flyg tillbaka
ner till Stockholm.
SJ har inte visat sig från sin bästa sida.

Strul med mobilbiljetten, försenat tåg redan
innan det kommit till centralen, ännu mer
försenat pga brand i växelskåp eller var
det kanske vagnsfel? Halvtjurig personal
som suckade för att de var tvugna att arbeta.

Att spåren inte kan vara dragna från centralen
raka vägen till luleå är för mig en gåta.
Snabbtåg ända från norr till söder. Då kanske
jag skulle kunna fundera på att åka tåg igen.

Men idagsläget kommer jag ALDRIG mer att
åka med SJ. Ok jag åker hem på söndag men sen
icke sa nicke.

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vilken pärs det var! När du skrev att du tröttnat på att åka tåg och du hade inte ens kommit till Märsta höll jag på att få kramp! Sen blev det ju bara ännu värre....
Hur gick det för pladdertanten? Berättade du om invandrarbarnen? ;-)

Tänk att det inte ska kunna funka bättre än så på en tågresa!?

Annika sa...

TRIST!!! OCH tåg som kan vara så mysigt att åka...
Tröttnade du redan i Märsta, hahaha!!!
HUR mpnga timmar tar denna tågresa?
Antar att den inte är billig heller.
KRAM och lycka till när du ska hem på söndag!!

Unknown sa...

LG - En stor pärs. Jag berättade för tanten och då gick hon och köpte vin. Hon behövde nog lite för att somna.

Jag bävar mig för hemresan. Det kommer att ta evigheter känns det som.

Kramen

Annika - TRIST är bara förnamnet. Tåg är nog mysigt om man har goda vänner vid sin sida och kanske inte 14 timmar.

Den kostade bara 700 kr tur och retur så man får väl stå ut. Flyget skulle bli betydligt mycket dyrare för mig.

Tack!!

Kramen