fredag 14 augusti 2009

Fick fnatt

För några minuter sedan fick jag fnatt.
Jag bäddade åt mina föräldrar och kom
på; att jag ska visst möblera om lite grann.
Bar över ett databord till pojkarnas rum,
en byrå till vårt sovrum, flyttade runt små
bord, bar tillbaka små bord, dammsög,
dammtorkade, flytta stolar, flytta bord,
tillbaka med bord.........

Ja ni förstår!
Det slutade med att allt är som det var innan
jag började förutom byte av databord och
byrå.

Ryggen värker och svetten rinner.

Hur tänkte jag nu funderar jag ??????????

Helt utmattad sitter jag nu i soffan och tittar
på ett glas rött. Orkar knappt resa mig för att
ta upp glaset.
Det är nog bäst att jag tar fram spikmattan och
vilar lite grann.

6 kommentarer:

UllaMona sa...

Låter som lite onödigt jobb;-)

drick ett glas rött och vila istället...visst gör spikmattan underverk...jag har också en och jag har blivit beroende, tar den med på jobbet ibland när jag ska sova jour.

Nore är verkligen mitt livs efterrätt!!

Jag tror inte att det är Herr Svin som hälsar på mig.

Kram

Sabina sa...

HAhahaa sötis=)

Så kan det bli ibland, du hade säkert en jättttte bra idé om hur bra det skulle bli, å sen kom du på att det VAR bra innan å det behövdes inte ändras om någonting;)

Att lyfta ett glas rött är inte helt utan att man måset anstränga sig så jag förstår dig, det där med spikmatta har jag ju ingen aning om, men jag tror ju att det är något som jag kanske skulle behöva;)

Hoppas kroppen känns bättre idag;)

Kraaaaaaaaaaam

Humlan sa...

I stället för ett styrkepass? ;-)

Hoppas att du orkade resa på dig och hämta glaset tillslut!
KRAM

Annika sa...

Men du fick iallafall det städat ordentligt och det är ju BRA!!
:-)
Hoppas att spikmattan hjälpte. hihi!!
Kram!!

Tankevågor sa...

Jag kan se det framför mig hur du släpar möbler... Duktig flicka klarar sig själv. ;-)

Jag ska möblera om i vårt bibliotek...men jag vet inte riktigt än hur jag vill ha det.
Ska nog lägga ut en chiffonjé på Blocket först.

Unknown sa...

ullamona:
Massor av onödigt jobb.
Drack rött och vilade. Me love spikmattan.

Älskade lilla Nore. Go som gull.
Hoppas att du piggat på dig.
Kramelikram


Sabina:
Fniss!

Jag var som en riktig inredningsarkitekt som hade en vision om hur det hade kunnat bli.
Tyvärr dök den krassa verkligheten ikapp och visade att så var icke fallet.

Jag är helt återställd.

kram kram


Humlan:
Jag borde nog gå och styrka lite. Jag har varit lite lat de sista veckorna. Suck!

Jag krälade fram till glaset och nu är jag fit for fight igen.

kram


Annika:
Tur i oturen så att säga.

Men jag önskar mig att någon skulle göra om i lägenheten. Pojkarnas rum är bara en katastrof.
Grrrrrrr! För mycket saker i ett för litet rum.

Jag älskar min spikmatta.

kramen


London:
Svetten rann och musklerna förtinades och inte blev det som jag ville.
Jag blir så less.

Hm men om du ska flytta är det ingen idé att fixa i ordning. det har jag insett.

puss kram