tisdag 4 augusti 2009

Fullproppad kamera

Har tagit ca 500 bilder med nya kameran.
Klick klick klick
Det går av bara farten.
På kvällarna sitter jag och raderar de bilder
som inte ska få vara kvar och ändå är det så
många bilder som jag inte vill ta bort. Det blir
ett stort jobb att fixa till det här sedan.

Kruxet just nu är att komma på hur jag ska få
över bilderna från kameran till datorn. Minnes
kortet är alldeles för stort för datorn ;)
Det finns säkert någon bra att ha sladd som ska
användas men jag har inte listat ut vilken ännu.

Det finns bilder på Oliver när han kör fyrhjuling.
Taget i serie så att det nästan blir som på film.
Coolt!

Det är bilder på storforsen som sveper fram över
klippor och stenar.

Bilder på hav och land, barn och djur, stor och liten.

Någon gång kommer bilder att dyka upp här på bloggen
men tillsvidare får ni bara föreställa er bilderna själva.

Kom ihåg att vara rädda om er själva. Ta hand om er
och varandra. Livet är värdefullt!!!!

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Det ska bli helt underbart att se alla bilder...vi kan hålla på att titta på dem här hela hösten. Det kan säkert pigga upp i novemberrusket. :-)

Ja du min vän...tänker så på er där uppe och undrar hur ni har det...

Har varit på möte idag och tror du att jag blev klokare av det? Nej just det.

Men jobbet är ju inte allt här i livet...det finns mycket som är viktigare.
Var rädd om er också! Massor av kramar och tankar till dig/er!

Humlan sa...

Ja det är ett problem det där med att få bilderna in i datorn... min gamla (dator)burk har ju blivit så ålderstigen att den inte kan prata med viktiga program längre och sådant den en gång kunde (som att plocka bilder ur kamerna) har den glömt... Nåja, det fixar väl sig!

Ta massor med bilder! Det är ju så roligt att ha bilderna när hösten trycker ner en och man behöver komma ihåg sommarens ljus och värme.
Kram