söndag 1 november 2009

Hösten på Åland



Hösten på Åland var som hösten i Stockholm.
Färgsprakande, ljum, vackert och stilla.
Under våra få timmar på Åland hann vi med
en härlig höstpromenad ut på en liten ö.
Där fanns det en hel påfågelfarm och ett hus
med tama fåglar.
Ni som vet skulle ha höjt ögonbrynen lite extra.
Jo jag är superlivrädd för fåglar men det
här gick riktigt bra. Jag andades djupt
och fann ett lugn.
För er som inte klivt av båten på Åland
rekomenderar jag det å det varmaste.
Det är vackra hus att se på.
Härligt badhus att relaxa i.
Naturen är rogivande.
Så ta färjan över och kliv av!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så vackert! Övernattade ni på Åland eller hann ni kliva av på landbacken en stund? Vi har haft en sån mysig och skön helg, äntligen! Sådana behövs ibland för att man ska orka med allt annat. :) Ta väl hand om er, kramar i massor!

Mia mé flera.

Lisbeth sa...

JAAA! Jag höjde på ögonbrynen och tänkte att hon har nog skaffat ett teleobjektiv för så där nära går hon ju inte fåglar!!! ;-)

Har faktiskt firat en födeölsedag en gång på Åland. (inte min) och det var jättefint att "kliva av".
Vi var till och med och åkte runt lite på ön...Åland är vackert!!

Kram kram

Lisbeth sa...

Äh...FÖDELSEDAG ska det vara....slant visst lite där. ;-)

Anonym sa...

Och jag vet inte om jag är selektivt blind eller bara genomstressad! Inte såg jag någon text då jag kommenterade bilderna.Visst har du väl lagt till den efteråt? Hilfe, hilfe!

Kram igen och nu får jag stå för kommentaren ensam.

// Mia

Humlan sa...

Det låter som ett härligt ställe att ta en höstpromenad på.
Kram

Unknown sa...

Mia mé flera:
Vi övernattade på hotell Savoy. Javisst låter det tjusigt. Helt ok hotell men inte mer. Maten var riktigt bra, rummen ok.

kramar tillbaka


Lisbeth:
Hahahaha, tror du på allvar att det är jag som har gått så nära och tagit bilder. Är du galen på riktigt. Nej det är Tomas som står för det fotografiet.

Nästa gång ska vi ta med oss bilen över. Det finns så mycket att se.

kramen

ps, ibland kan det slinta på tangenterna.


Mia:

Blind rakt igenom tror jag. Texten var där hela tiden. Fniss! Du är inte bara döv utan blind oxå.

Hilfe! Dags att införskaffa flaskbottnar till glasögon och hörapparat.

Kramen



Humlan:
Alldeles underbart ställe för en höstpromenad.
Kram

Annika sa...

Äland är underbart!
Vilken övärld!
detär lätt att ta sig runt med cykel och olika bilfärjor, hela tiden är havet nära.
Låter härligt även mitt i hösten...
OCh du var modig med fåglarna!!
Kram!

Fresia sa...

Vilka fina bilder du lagt in!

Har hört andra säga att det är fint på Åland men jag har aldrig kommit längre än till hamnen förstås. Får skrivas upp på "att-göra-listan"...

kramen

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder L-M, underbara.
Gillar inte heller fåglar, tur att det gick bra för dig iaf.
Kanske man skulle göra en liten Ålandstripp då.
Kramkramkram//Sabina

Lallis - liv och leverne sa...

Låter och ser underbart vackert ut:)
KRAM

Unknown sa...

Till alla:

Det var massor mysigt på Åland. Nästa gång ska bilen med så att vi får se mer än Mariestad.

Kramen