tisdag 17 november 2009

Plums ner i vattnet

Idag är jag trött.

Trött efter att ha öppnat och varit på jobbet

kl 5.50, trött på att ta dispyter med föräldrar,

trött på att vara så trött att jag inte orkar gå till träningen,

trött på mörkret, trött på att vara trött.

Huvudet känns som ett stort plums.

(men det är bara idag som det är så här)

Om jag fick bestämma så skulle vår skola skaffa
denna häftiga lekplats.
Denna supersak fanns på Åland och jag
ville plocka isär den och ta hem den i väskan.
Det fanns allt som behövdes för att det skulle
vara roligt. Ok gungor sakans här men
de fanns på baksidan.
Vill ha!
Nu ska jag sätta mig ner och läsa era bloggar
som jag inte har haft ork till men som jag
ständigt längtar efter att få läsa.

6 kommentarer:

Sabina sa...

Men gumman inte konstigt att du är trött efter att ha varit på jobbet sedan 5.50.
Skulle själv bli galen på alla föräldrar som tjatar på om sitt barn.

Ta en kopp gott te, sätt dig i soffan med benen högt, men först ta dig ett varmt å skönt bad el dusch.

Kraaaaaaaaaaaaaam

Lisbeth sa...

Vilken häftig båt!! Kan vi inte bygga en sån på vår skolgård? ;-)

Jag är också så trött....tror det skulle pigga upp lite ocm det kom SNÖ!! Det är ju så himla mörkt.

KRAM!!

Lena sa...

Det känns igen! Den trista cirklen är svår att bryta.

Vilken rolig lekplats!

Humlan sa...

Jag är också trött och skyller det på allt det grå... Vad händer då den enda förmiddag på eeevigheter som solen tittar fram? Jo, då sover jag för att jag inte har sovit i natt!!! Typiskt!!

Nä, jag skulle nog också behöva lite sol, värme och kanske t.o.m. ett roligt skepp att klättra runt på! ;-)

Hoppas du hittar lite energi och sedan kanske du och L kan bygga skepp på skolgården... :-)

Kram!

Annika sa...

Förstår ju att det är tungt den här tiden på året med mörker, regn och jobbiga fldrar.
helt klart.
Hoppas att dagen idag är bättre iallafall.
Lekplatsen på Åland är jättefin!
Kram!!

Unknown sa...

Sabina:
Om föräldrarna tjatade om vettiga saker så skulle det vara ok. MEN tyvärr är det inte så.
De flesta av våra föräldrar är dock väldigt trevliga och roliga.

Att öppna i detta mörker är såååååå jobbigt.

KRAM


Lisbeth:
JA det gör vi. Fram med hammaren så fixar vi det. Visst är den fin!

Dröm lite till om snö så ska du se att det kommer.

Kramelikram



Lena:
Mm, dumma dumma cirkel.

Den var superfin och rolig för stora och små.



Humlan:
Nä men sån himla otur. Vi som behöver all sol vi kan få. Men ut nu i helgen för solen skiner iaf i Kista.

Nu ska jag och Bettan leta fram blåstället och hänga hammaren i bältet. (önskedröm).

Kramen


Annika:
Den är verkligen fin hela den lilla udden. Fin strand, underbar lekplats, tyvärr massor av fåglar, en pir att gå ut på.

Mörkret är inte lika mörkt idag för idag lyser solen.

kramen