lördag 20 februari 2010

Eld var det här

Finns det något mysigare än att ta sig ut i naturen en solig vinterdag.
Leta upp pinnar, kottar och löv för att sedan göra upp en brasa.
Skära upp korvringen i tjocka bitar och trä dem på en pinne.
Svärta en korv som vi säger.
På med lite senap och sedan njutningsfullt in i munnen.
Känna doften av grillningen! Känna solens strålar värma!
Idag har det dock inte varit en av desa dagar.
Snön vräker ner!
Solen befinner sig väl gömd bakom de gråa på himlen.
Vinden viner runt knutarna!
Kylan sprider sig in i alla glipor på kläderna!
Brrrrrrr!
När ska detta övergå till en av dessa dagar då korvgrillningen får ta över?

4 kommentarer:

Sabina sa...

Ja du NÄR ska detta ske. Tycker verkligen att det räcker med snö å kyla nu...Brrrrrr.
Kram

Annika sa...

Och tom skolor är stängda, såg jag. DÅ är det illa...
men rätt coolt också, kan jag tycka som sitter i Washington där snön regnar bort nu.
Njut ändå, säger jag. Snart blir det verkligen härlig korvgrillning.
Kram!!

Anonym sa...

Sabina:

Väntar med spänning på hur länge snön ska vara kvar. Hur lång tid behöver den på sig för att smälta bort?????
Kram

Annika:

Visst är det fantastiskt att det kan bli så.
Synd att det regnar bort redan nu. NOT, jag är rejält less och vill ha vår nu.

Kramen

//Linda-Mari

Lisbeth sa...

Vilken mysig bild Li-Ma!!! :-)
Den här vintern tar inte slut i första taget...
Snart är det mars och det är faktisk en vårmånad enligt gamla bondepraktikan.

Det som bekymrar mig är ju som vanligt såhär års...NÄR ska isen gå upp så man får lägga i båten!!?

Längtar.

Kramelikram