fredag 25 maj 2007

Lägesrapport

Det blir länge mellan gångerna. Skulle vilja vara här mycket mer än jag är.
Men det finns många blogg tankar i alla fall.

Skulle kunna skriva om chefer, (varför har så många chefer svårt med
sin socialakompetens?), men jag avstår...
Skulle kunna skriva om alla problem och bekymmer, (när dyker det upp
ett bra hus som vi har råd med?), men jag avstår här med inser att mina bekymmer
inte alls är något att bry sig om. Det finns de människor som har det värre än mig.
Skulle kunna skriva om klassen, (varför är de så asjobbiga just nu?), men
här orkar jag inte ens tänka...
Skulle kunna skriva om allt möjligt...
...men väljer att uppdatera er om tanden.

I skrivande stund sitter jag med ett vinglas framför mig, färsk potatis med div. rotsaker
i ugnen och kycklingen på grillen. Allt detta för att fira att tandskrället inte värker allt för
mycket idag. Tack för det till min älskade tandläkare. Visst är jag 1600 kr fattigare och
fattigare kommer jag att bli, men det är värt varenda öre. Jag vill aldrig mer ha så här ont.
Idag är andra dagen som jag inte behöver ta en värktablett. Gissa om det är skönt! Trodde
ett tag att jag skulle bli iprenmissbrukare.

Annars är helgen full av inbokade kalas. Det blir roligt!

Till er alla från lilla mig.
Ha en riktigt skön helg!
Ps. ska snart kolla igenom om det blev några bra bilder från kryssningen. kanske sätter
ut några här ds.

9 kommentarer:

Humlan sa...

MEN så sköönt! Att ha tandvärk är inte roligt!! Jag har annan värk, men tandvärk är eländig, den är så svår att stå ut med. Jag undrar om det är för att den är så nära hjärnan, det går liksom inte att koppla bort huvudet..
Ha nu en riktigt skön helg! Inledningen låter väldigt god.

Anonym sa...

Gör det vi vill se bilder på hur gott ni hade det på båten.

har druckit mer än ett glas vin ikväll och har svårt att skriva dessa små rader :) Min kära sambo rättar mig. Har varit bortbjuden på middag hos svärmor och hon bjöd på så gott vin hihi.

Kram på er alla.

Anonym sa...

Härligt och välförtjänt! Jag sitter också och smuttar på lite vin just nu och sörjer att jag blir ytterligare ett år äldre och skrynkligare idag!! Man kan också tänka positivt...man blir smartare och visare med åren. Det låter bättre!

Fastän jag har läst din blogg ett par gånger så har jag varit så himla dålig på att göra min röst hörd här på din trevliga sida. Nu har jag äntligen tagit steget in i blogg världen. Nästa steg kanske blir att jag skaffar mig en egen sida (tveksamt men tanke på hur trött jag är på all skrivarbete på jobbet men men....)

Vad skönt att den hemska tandvärken är över och vilken tur ,då det fanns risk för tablettmissbruk hi hi

Hursomhelst så önskar jag dig en fortsatt trevlig helg. synd att det inte gick att ordna barnvakt imorgon kväll så att du och T kunde följa med oss ut, men det går flera tåg...Krama alla där hemma(även katterna!)

Vi hörs

Kurden

Tankevågor sa...

Hoppas verkligen att du slipper tandvärken i fortsättningen! Vi ska väl gå på Järnet den 1 juni tillsammans innan vi går ut med jobbet och då måste du vara bra?! Kram

Unknown sa...

Humlan - visst är det skönt. Jag tror som du att tänderna är för nära hjärnan!!! Helgen har varit härlig, många kalas men oxå mycket avkoppling. Ha en trevlig vecka.

Lina - Det var jätteroligt på båten. Ska kolla bilderna, har inte hunnit. Kram tillbaka

Kurden - fniss...grattis till dig och välkommen in till min sida. Du såg inte alls rynkig ut när jag träffade dig bara oförskämt snygg!!! Kram

Londongirl - klart vi ska till järnet!!! Tandskrället måste vara bra tills dess. Känner mig bättre o bättre för varje dag. KRAM

Annika sa...

Tandvärk är VIDRIGT! Så skönt att du nu är av med den. Det är helt klart värt att fira!
Och, Rosvik, jag vill jättegärna se bilder från er kryssning, så sätt igång och publicera :-)))
Kramar!!!

Anonym sa...

Så skönt att höra att du har mindre värk i tanden. Inte kul alls med tandvärk, eller någon värk alls för den delen.
Kul med ett inlägg oxå, har fullförståelse dock för att man inte har tid/lust/ork/idéer eller what ever för att skriva, är inne i en sådan svacka själv, man orkar helt enkelt inte skriva något vettigt.
Massor av kramar till dig och familjen.
Sabina

Unknown sa...

Annika - kan bara hålla med. Jag ska... Kram

Sabina - Nu jäklar måste det blir en vändning på alla olyckor som vilar över oss bloggare. Kanske att det finns hopp om en underbar vilsam sommar... Kram tillbaka

Anonym sa...

Nån bild av mormor kan ni se er i stjärnorna av.... förresten så finns jag med på en hyttbild ser hela min stora mage