fredag 4 maj 2007

Fredag med sjuk familj

Äntligen är det fredag igen. Trots en kort jobbarvecka känns
det så himla skönt med helg. Visst är det roligt på jobbet men
det är ändå något som gör att det är lite annorlunda där. En
känsla som bara finns där men som är svår att göra något åt.
Jag är en sån människa som känner med hela kroppen. Funderar,
får ont i magen, tänker, kanske hittar på en falsk verklighet. Sån är jag.
Det som är skönt är att det börjar bli lite ordning på klassen. Idag har
vi haft disco, sett på film och gjort fruktsallad. Allt gick bra och barnen
var mycket nöjda.

Men dock ändå, så jätteskönt med helg. Få tillbringa ännu mer tid med
min familj. Ja nu är det så att de är sjuka hela högen. o har halsfluss, O har
ont i vä öra och halsen och T har feber och ont i halsen. Proverna på O o T
visade ingenting men o fick kåvepenin.
Det är ganska mysigt när de är sjuka?!! jo det är sant. De blir väldigt kramiga
och vill ligga och mysa. Ni tror att jag är galen men det är så. Det här gäller
förståss bara i början av sjukdomsperioden. Efter två dagar går vi varandra
på nerverna. Men så här i början är det helt ljuvligt.

Ikväll blir det bara mys!
Ha en riktigt trevlig helg.
Kramisar till er alla

8 kommentarer:

Humlan sa...

Jaha, då får ni väl vara sjuka och mysa i helgen och krya på er till måndag då! ;-)
Trevlig Mys-helg!

Unknown sa...

humlan - mm, vi ska försöka vara hemma och ta det lugnt. Nu börjar barnen och mannen bli rätt rastlösa så jag måste hitta på något som sysselsätter dem...
Trevlig helg!

Anonym sa...

Hoppas ni blir friska snart, men håller med om att man får mysa lite extra när trollen är sjuka. ( fast man vill samtidigt att dem inte är sjuka för länge då är det inte lika kul längre) Kram

Annika sa...

Halsfluss som är så vidrigt...
Men jag hoppas att ni får en mys-mys helg med en massa kramar och sköna soffstunder!
Kramar!

Tankevågor sa...

Alla killar sjuka!! Men inte Seymour väl???

Krama och pussa på dem från mig allihop, hoppas de kryar på sig snart! Kram

Unknown sa...

Jennie - ja idag verkar det som om att vi är friska. Men det blir bara jag och O som kommer på T´s uppspel. Vi ses. kram

Annika - mm, undra när jag får det. Jag brukar alltid få hf bara någon säger ordet. Mycket mys har det blivit. Kram

Lg - jo du, han är visst sjuk... kelsjuk! Han är så underbar det här lilla?knyttet. Man behöver aldrig sakna kramar och gos när man har honom. Jag vidarebef. alla hälsningar och det verkar hjälpa. Idag är de piggare!
Stora kramar

Anonym sa...

Hahaha ja jag är villig att hålla med, dom blir otroligt gosiga barnen, om det nu förstås "bara" är förskyldning el lätt feber eller så:)
Önskar ändå att ni kryar på er snabbt så att ni får njuta av vårvärmen.
Kramisar i massor.

Sabina

Unknown sa...

sabina - självklart ska det bara vara något lättare som snabbt går över. Idag är barnen sig själva igen. Ha det gott! Kram