lördag 19 maj 2007

Tandvärk

Nu är det riktigt synd om mig.
Jag har tandvärk!

Har gått omkring med lite ont i tänderna i några dagar.
Tänk att det går över snart. Inget att bry sig om.
Fick börja ta ipren, alvedon odyl för att kunna sova.
Det hjälpte inte.
Ringde ftv, fick tid igår. De trodde att det var inflamation
i tandköttet. Men efter ca en timme hade de hittat problemet.
En tand var sprucken. Bara vetskapen om detta gjorde att
smärtan blev olidlig.
Blev bedövad dirket för att lindra den värsta smärtan. Trots
det kände jag hur ont det gjorde.
Fick tipset att äta ipren för att smärtan skulle avta. Ha ha ha!
Som om det hjälper. Nu har min mor köpt voltaren åt mig.
Jag är helt groggy av alla värktabletter.

Jo just det. De kunde inte göra något åt detta problem igår, utan
jag fick en ny tid om två veckor. Ni läste rätt TVÅ veckor. Jag vet
inte hur jag ska klara av det. Har svårt att klara det i dagsläget.
Måste ringa på måndag morgon och höra om de har fått någon tid.

Nu ska vi åka med Birka Cruises för att ha något att göra i regnet.
Mor o far o lillebror är här på besök från norr. Alltid lika roligt!
Hoppas hoppas hoppas att tandvärken ger med sig för det här
är nog bland den värsta smärtan jag har haft.

with love

12 kommentarer:

Humlan sa...

Ja, nu är det RIKTIGT synd om dig! Tandvärk är bland det värsta jag vet! Bara tanken på att gå och dra med det i två veckor... STACKARS DIG!

Bra idé på regnväderssyssla, hoppas bara att du också kan ha lite nöje av det!

Anonym sa...

Jag sa ju att du skulle ringa på en gång....envisa storasyster.
Hoppas ni får det bra på båten. Här hemma regnar det massor oxå, bara vräker ner. :(

Har bakat för att ha ngt att göra, sonen sover och sambon är som en svans efter mig :)

Kram kram på er allihopa.

Anonym sa...

Hoppas tandvärken går över, annars får du gå akut till Eastmaninstitutet. Det borde gå att få en tid där meddetsamma. Ha en skön tur till Åland, vi sitter och väntar på att tiden ska va inne för att dra till Arlanda. Har precis lämnat Olivia på Söder.Det kommer att kännas tomt utan henne, men,men. Kram Janette

Anonym sa...

Åh tycker så synd om dig..hoppas du får komma tidigare till tandläkaren.
Hoppas ni hade en trevlig kryssning.
Kram

Tankevågor sa...

Men stackars dig!!! Men vi bor väl inte ute på vischan heller, det MÅSTE gå att få en tid fortare än två veckor!!!! ???? Om du inte kan prata i morgon så ringer JAG....du vet att jag kan snacka in oss överallt så det måste väl gå att få in dig till en tandläkare också....KRAM

Annika sa...

Jamen FASEN!! Vänta i två veckor!!!??? Det är ju tortyr!!!
Ska du gå ¨på värktabletter hela den tiden?
Stackars dig.
Hoppas kryssningen blev lyckad iallafall! Att du kunde njuta av den.
Vore jag som du skulle jag nog sätta mig på tandakuten, eller låta LG få in dig hos vanliga tandisen :-)) Lycka till!

Unknown sa...

Humlan - Det var en riktigt fin båt som vi åkte med. Lugnt, skönt och fina hytter. Jag behöver inte gå och vänta i två veckor nu. Fick en tid imorgon på morgonen. Tur!

Lina - jag är inte envis, blir bara lite snål när det gäller tandläkaren. Det är ju så förbaskat dyrt. kram tillbaka

Janette - det löser sig med tanden, tror jag... fick en tid imorgon. Turen över hav gick bra. Riktigt mysigt! Hoppas att ni har det bra i Spanien. Klart det är konstigt utan Olivia. Men snart är ni samlade hela högen. En vecka går snabbt.

Jennie - ja det är faktiskt riktigt synd om mig. Ska det aldrig ta slut med smärta. Som sagt fick en tid imorgon, hoppas att det löser sig då. Kram till dig med.

Londongirl - Jag VET att du är bäst på att snacka in oss där det är som svårast. Om det inte går vägen imorgon får du ringa ftv. KRAM

Annika - tortyr, japp helt rätt! Föda barn och spik i foten det är inte någonting mot en härlig tandvärk. Nu löser det sig tror jag. Fick en akuttid imorgon. Får ju bara äta voltaren i två dagar till... Kryssningen var jättebra! En jättefin båt!

Tack till alla för omtanke och lyckönskningar... Kramar

Sabina sa...

Uscha, du det är RIKTIGT snd om dig nu, jag som tyckte så synd om mig själv juh:) Men du det är snäppet värre för dig.
Kan du inte få komma akut till tandläkaren, vi åkte akut med A under påskhelgen, i Stockholm någonstans, det var ju för både vuxna och barn, kanske dyrare om det nu kan bli så mycket dyrare än vad det redan är vill säga, men prova det, jag sökte på hitta.se tror jag det var, föresten, två sekunder så ska jag kolla om jag sparade sidan.....

Hittade det.
http://www.stockholmtown.com/templates/GeneralAddressPage____6337.aspx?epslanguage=SV

Gå in där och titta, eller ring och snacka lite med dom...

Lycka till och hoppas att du kan njuta lite i varje fall av att ha fin besök.

Kramar//Sabina

Sabina sa...

Oki hade jag läst ditt svar här nere så hade jag sett att det kanske har ordnat sig för dig, så då kan du glömma mitt lilla inlägg, håller tummarna för dig i morgon i varje fall...

Unknown sa...

Sabina - Tack för tipset. Det är alltid bra att veta vart man kan vända sig. Jag var till tandis idag. Tanden är sprucken mitt i tu. Blev en provisorisk lagning med lite av varje. Ska vara så i några månader. Sedan ska jag tillbaka och se om tanden går att rädda. Om det blir värre? ska jag ringa akut. Då blir det bra med din länk. Tack igen. Vi är verkligen ett par stackare som finns i blogg världen. Jag tycker synd om oss alla som har jobbigt med lite av varje. Kramisar

Anonym sa...

Hej vännen!
Tack för en trevlig helg trots tandvärk. Hoppas att du ändå hade lite kul. Kram

Unknown sa...

mammis - jag hade jätteroligt, synd bara att ni var tvugna att stå ut med en svårt sargad unge. Det var tur att ni var här!!! Love you och det är alltid lika roligt när ni är här. puss puss puss