fredag 8 juni 2007

Bilder från nationaldagen

Tänk vad tivoli kan göra med barn. Först är de överlyckliga för att de får åka. Sedan är de skitgrininga för att biljetterna är slut. De hade ju valt fel karuseller!!! Men den här var i alla fall helt ok!
O o S i säker förvar hos Anden! Den var inte lika läskig som pariserhjulet.

På väg från Golfängarna i Sumpan försökte dessa andungar simma ikapp med sin mamma. De lyckades!!!

Innan det var dags för grillning ute på ängarna där vi bor, passade barnen på att ta årets första dopp. Tack till Loubna för att vi fick låna en handduk av dig.
________________________________________
Igår, 7/6 var jag och några av mina kollegor till Grinda med förskoleklassen. Vi åkte med Waxholmsbolaget dit ut. Båtturen tog ca 1 timme och 40 minuter. Helt lagomt för oss vuxna men en hel evighet för barnen. Det är så spännande med denna utflykt. Barnen får se en helt ny bit av deras Stockholm.
Att åka båt är en upplevelse i sig men även det här att barnen får ta med sig egna pengar att handla för. Man får mycket för 50 kronor. Glass, klubbor, en dricka, chips och ev. en tablettask. Wow! Det är matematik på hög nivå. Barnen ger en sedel men får tillbaka jättemånga pengar!!! Överlyckliga!
Sedan blir det picknick och bad på själva ön. I år blev det inte något fiske för oss. Bryggan var väck. Men men men, allt gick jättebra ändå. Barnen kastade sig i vattnet och sedan var det svårt att få upp dem.
Vi hade en helt underbar dag i Stockholmsskärgård! Tack Lg som invigde mig i denna tradition.
//Må väl




6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser roligt ut på bilderna, mina barn tjatar om Grönan har gjort det länge nu, antagligen för att vi inte var där förra året då vi var på legoland ist.
I år får vi nog pallra oss dit.

Men vilken trevlig utflykt det låter som ni har varit med om, man blir ju nästan avis:)

Trevlig helg till dig och de dina.
Kraaaaaam//Sabina

Annika sa...

Så himla mysigt!! Vilken trevlig utflykt!
Jag har aldrig varit på Grinda själv, nu blev jag sugen på att ta en tur dit i sommar! jag förstår att barnen tyckte om att spendera sina pengar på det dom ville. Bra träning för dom också!
Fina bilder!
Kram!

Humlan sa...

Jag kanske också borde göra en utflykt till Grinda. Det är så härligt med båtturer och vacker skärgård. Kram

Unknown sa...

Sabina - Grönan ja, usch vilken kostnad det blir. Och tänk om det är bra väder...suck, olidligt! Kraaaaaam

Annika - Grinda är helt fantastisk. Så himla nära stockholm men ändå någon annanstans. Tack!
Kram

Humlan - åk till Grinda, rekomenderas varmt. Tycker som du att båtturen är så fin då skärgården finns nära utanför. Kram

Tankevågor sa...

Ja Grinda är helt underbart och jag kan också varmt rekomendera det till alla. Grinda Wärdshus har dessutom jättegod mat om man vill kosta på sig lite mer än en matsäck. :-)

Vår tur till Grinda igår var helt underbar, inte lika mycket sol som för er men det var faktikst skönt. Jag leder badligan bland personalen helt klart! Tjejerna och killarna i 2B fick se vilken säl de har till fröken. ;-)
KRAAAAM

Unknown sa...

Lg - Säl och säl... jag har hört att vi ser ut som sjöljungfrur när vi ska leka sälar.... love u