torsdag 14 juni 2007

Skolavslutning

Så har årets skolavslutning varit.
En salig blandning av blommor från barnen.
Visst blev buketten fin!
Jag ska snart åka tillbaka till skolan för att hämta resten av blommorna.
Nåväl, det är inte bara roligt med avslutning. Avslutning betyder så oerhört mycket i sådana här sammanhang.
Avslutning på ett läsår betyder inte bara sommarlov utan att man måste ta farväl av människor som kommit att stå en nära. Det blir en klump i halsen när jag tänker på det. Förhoppningsvis har banden knutits så hårt att knuten inte löser upp sig!
Nu skulle jag lätt kunna bli bitter men jag ska försöka låta bli. Gammal och bitter... Men är det någon idé? Fniss, kan faktiskt inte låta bli att le när jag tänker på de tokarna som myntade uttrycket gammal och bitter. Hoppas att det blir fler fester tillsammans.
Kanske en liten sångstund hemma hos L eller vad säger du Lg? Det lät ju så bra sist?!?!
Nu är det bara en dag kvar tills de flesta på jobbet går på semester. Själv slavar jag i två veckor till. Himla tråkigt att vara kvar utan mina kära vänner. Hur ska jag klara mig?
Nej nu blir det för ledsamt igen. Suck!
Må väl allihopa

6 kommentarer:

Sabina sa...

Ja du skolavsluningar har en blandning av sorg och glädje med sig.
Men du får väl träffa alla till hösten igen? Eller...

Ha en trevlig helg och håll ut dina två veckor till semestern, ska ni göra något roligt??

Kraaaam

Unknown sa...

sabina- ja och någon kommer jag att träffa i sommar. Vet inte vad vi ska göra på semestern men vi vill åka på en sista minuten om det finns någon. Ni då?
Ha det så gott och stora kramar till dig och din familj.

Lojsan sa...

Du är en favorit bland godisar!
kommer sakna dig mkt efter idag men vi ska väl göra allt för att ses!?
PoK Lojsan!

Tankevågor sa...

Jag kommer också sakna Lojsan så in i norden! Men vi ska dit och öppna "den röda" som vi inte får öppna förrän vi är hos henne igen eller hur? Sjunger gör vi gärna igen, i alla fall jag.
KRAM

Annika sa...

Skolavslutningar är så mycket: glädje, vemod, tårar, skratt och frihet.
Jag ser vemodigt tillbaka på alla avslutningar, och jag önskar hett att jag kunde få vara med i kyrkan på en svensk avslutning och höra alla psalmer...OCh sen se alla lyckliga barn tumla ut...
Jag blir lite tårögd här också, trots att avslutningen är i princip noll...
Sångkväll låter som ngt helt i min smak.
Kram!!

Unknown sa...

Lojsan - välkommen hit till min bloggvärld. Tack för den lilla röda. Den gör så att vi snart kommer att ses. Man vill ju inte att den ska bli gammal och dammig. Pok

Lg - lilla röda och sång, kan det blir bättre? Jo, jag måste nog ha många små röda för att jag ska stå ut med min sing a long. KRAMIS

Annika - Visst är det härligt med avslutningar i kyrkan. Tyvärr är det en het debatt om att vi inte får fira där... De är så söta alla barnen så visst rinner det några tårar av stolthet och lycka.
Sångkvällar/nätter är riktigt roliga. Stackars de som måste lyssna på erländet. Kramisar