måndag 25 juni 2007

Sommar sommar sommar

Ah vilken härlig dag. Jag tog ledigt idag bara för att få lite lugn och ro.
Steg upp, gjorde frukost åt barnen, duschade, gick med barnen till fritis och förskolan,
cyklade till gallerian, hem igen, ut och gick med grannfrun, hem, vila, hämta barnen och så nu...

Nu sitter jag här och bara vill skrika ut min frustration över detta med bildhanteringen. Jag är totalt inkompetent när det gäller det här. Hur i hela världen ska jag lära mig? Vilket bildhanteringsprogram ska jag ha? Jag blir alldeles snurrig.

Jag har så fina bilder på pojkarna som jag vill att ni ska få se. Men jag vill beskära dem först så att de inte blir så mycket runt om. Orkar inte det just nu. Ni får fantisera.

Bild nr 1 O står framför en Rhodondendron? (stavning?) med en krans på huvudet. Hur fin kan man bli egentligen.

Bild nr 2 o rider på Lattjo. Han är så stolt där han sitter med en hjälm på huvudet.
Bild nr 3 O o o på o´s kalas. Suck! Vilka goingar.

Så där ja, nu kanske ni förstår hur fina bilderna är...

Midsommar firade vi ute på Blidö tillsammans med några riktigt härliga vänner. Det var jättetrevligt och vi ville nästan inte åka därifrån. Snälla som de är lät de oss sova en extra natt. Det är alltid lika roligt att komma ut dit och få vara med i deras familj. Tack snälla ni för att ni vill ha med oss på midsommar. Vi uppskattar det jättemycket.

På söndagen hade vi kalas för o och hans kompis R. R´s mamma hade ordnat så att kalaset var i Akalla By. Barnen fick göra ponnyridning, se och klappa de djur som var där och de fick gå på skattjakt. Sedan hade vi ordnat korv, fika och glass i klubbhuset. Det var mycket lyckat må jag säga. Tur att vi har dig D som ordnar och fixar. Tack!

Till sist vill jag bara säga att vi har bokat en resa till Turkiet. Vi åker på söndag och stannar borta i två veckor. Det ska bli jättehärligt att få åka iväg. Det var länge sedan som vi var utomlands. Vi åker med Detur och bor i Alanya. Hotellet heter Blue Wave och verkar var helt ok. Sedan när vi kommer hem bär det upp till norrland. Vi har just fått en dopinbjudan till lilla Tyrs dop. Vi kommer!!!

Ops, det verkar vara dags för barnen att äta.
See you

10 kommentarer:

Humlan sa...

Haha, tack för bildvisningen! ;D
Jag är, som du ser, tillbaka ute på nätet igen. Det jag har kvar att fixa är... bildhanteringsprogrammen! Men jag tror att det får bli en annan dag.

Anonym sa...

Hej hej!

Vad härligt med Turkiet, jag hörde idag på nyheterna att det var nästan 40 grader där. Hoppas att värmen lagt sig lite tills ni ska dit. Vi har varit i Turkiet två gånger, o oktober o maj o haft kanonväder båda gångerna. Men nu blir det inte utöandet för oss på ett tag, vi ska nämligen bygga nytt hus. Det kanske Lina har sagt, vi ska bygga på Djupviken med start nu i sommar. Huset som vi har nu är sålt o vi letar lägenhet som vi kan bo i under tiden.

På tal om bildprogram, jag tycker att Paint är ett lätt bildprogram som till o med en som jag fattar. Då klarar du det också. Det gäller att pröva sig fram så lyckas det oftast till slut.

Hoppas att ni har det bra i El Stockholmo

Tankevågor sa...

Men hallå! Var du ledig idag? Då kunde du ju ha varit på NK's rea med mig!!!

Jag skär mina bilde ri Picasa.

Kram

Unknown sa...

Humlan - tur att vi människor kan fantisera om hur saker och ting ser ut. Kul att se att du är tillbaka trodde att det skulle ta längre tid. Du är fiffig du!

Magdalena - Välkommen hit! Det verkar som om att det är superduper varmt där. Pust! Vad roligt med husbygge. Vad ska ni bygga för hus? och var på djupviken?
Ok, paint ska jag kolla på. Alla tips är välkomna!
Vi har det fin fint. Hälsa alla i familjen. Kram

Lg - jag vet att du har picasa. jag trodde att jag hade laddat hem den men nu hittar jag inte skiten. Suck! Jag blir så upprörd när det gäller datorer.
NK, stackars mig och dig! Nu hade vi ju kunnat få vårt vita och räkor... Love u

Tankevågor sa...

Nu blir jag galen! Har försökt mailat dig (och torsdagsdamerna) men mailservern krånglar. Jag skickade iväg det med webmail men vet inte om jag kan ta emot något. Morr.
Kram

Humlan sa...

Min mail krånglar också! Men jag har inga problem med mottagningen, det ramlar in mail som jag inte kan svara på! Grrr!

Unknown sa...

Londongirl o Humlan - Det är inte lätt med datorer. Tänk vilka känslor de kan väcka. Hoppas att det ordnar upp sig för er inom snar framtid. Kramar till er

Anonym sa...

Men så härligt allt låter, ledig dag med lite egentid, najjsigt värre.

Finfina foton på kidsen, ser med spänning fram i mot att se dom.

Trevligt midsommarfirande med goavänner, hur fantastiskt är inte det.

Och nu inte bara en utan TVÅ veckor i Turkiet, otroligt skönt för dig och familjen.

Ha det hur bra som helst, tänker på dig ofta även om jag inte bloggar så jätte mycket längre.

Kraaaaaaaaaaam//Sabina

Unknown sa...

Sabina - Det ska bli jätteskönt att få tillbringa två veckor någon annanstans än här. Sedan blir det två veckor (ca) i norr. Tänker mycket på dig oxå. Hoppas att du har det bra. Kramar tillbaka

Unknown sa...

Hej allihopa!Nu åker vi