lördag 22 september 2007

En uppmaning

Nej nu får det vara nog.
Det är min bloggsida och jag bestämmer.

1. Alla anonyma som inte skriver under med namn behöver inte göra sig besväret att kommentera. Jag kommer att radera alla som är anonyma utan namn, både positiva och negativa kommentarer.

2. Kommer även att radera kommentarer som är negativa och som sprider negativklang!

3. Om man vill tycka och tänka om personliga saker som man retar sig på så har ni mitt telefonnummer eller mailadress. Vanligt bloggvett är önskvärt!!!
självklart behöver man inte tycka som jag men, tonen som ibland svarats med är oerhört otrevlig. Tyck gärna saker men försök att inte bli allt för personliga. Som ni vet finns dessa kommentarer kvar för alltid i denna cyberrymd och det känns inte alltid roligt.
Där av mitt beslut.

Har fått reaktioner från andra bloggare som undrar vad det är som pågår.

Tack!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för denna upmaning äls

Anonym sa...

Är äls en underskrift?

//rosvikstjejen

Dilovan sa...

Ooops...!.Nu råkade min son komma åt en knapp.... tar det på nytt!

Jag vet bara hur man svarar genom anonym identiteten. Så det är hursomhelst Dilovan som pratar...

TACK ÄLSKADE VÄN FÖR DIN UPMANING!

Jag håller med dig att det kanske blev lite otrevligt från min sida. Kände det efteråt och fick lite ångest....Jag ber om ursäkt!

Utifrån det svar jag fick från anonym kände jag att det började urarta sig. Därför valde jag att inte svara och och prata vidare personligen med dig och ha en djupare diskussion om detta.

Du ska veta att det som jag uppskattar i våran vänskap är att vi kan vara ärliga och har många intressanta och djupa diskussioner fastän vi inte alltid behöver vara överens.

Fastän du är "pisst of" just nu ....så ska du veta att jag älskar dig!

Kram
Dilovan


ja...nu kommer jag inte in med anonym-kontot...måste jag skapa ett google-konto, vilket jag har gjort ...

Tankevågor sa...

Mycket bra att du säger ifrån! Jag tycker inte man behöver spara på kommentarer som är anonyma eller har en otrevlig ton.

Visst har alla rätt att tycka vad de vill men det betyder inte att man måste skriva det i en blogg som kan såra innehavaren av den!

Är man vänner irl (eller rent av släkt med varandra) så kan man faktiskt gå till den personen direkt tycker jag om man har något att ventilera som är mer personligt. En del saker hör mer hemma i mail kan jag tycka.

Jag förstår din reaktion.

Sluta inte blogga! Om det inte känns bra här i fortsättningen så byter du bara blogg och blir på så sätt mer anonym.

Kram kram kram

Unknown sa...

Dilovan - Ja dessa barn som vill vara med och blogga. Var det den lilla eller stora?

Man kan skriva genom att vara anonym men det är då bra om man skriver under i slutet, som du alltid har gjort.
Tyvärr finns det andra som inte har gjort det och det accepteras ej något mer.

Jag har fått ta bort kommentarer som jag inte står för, som har haft alltför elaka svar som sårat mig och andra.
Kram

Lg - Ja det kändes att jag var tvungen att göra det just nu. Jag har alltid tyckt att det varit roligt med bloggen men när anonyma, helt anonyma, kommentarer kommer in på bloggen då börjar det kännas obehagligt.
Ska tänka på saken.
Kram

Humlan sa...

Jag förstår dig och håller med dig. Jag har också reagerat på kommentarer som jag har sett hos dig.
Jag hoppas att du fortsätter blogga, här eller någon annanstans.
Kramar!

Annika sa...

Ja, vanligt bloggvett är ju självklart på en blogg. Jag förstår inte varför folk känner att dom kan var otrevliga på en blogg, speciellt eftersom det heller inte är omöjligt att spåra upp vem som skrivit tack vare site-meter eller statcounter. Om du inte har dessa på din sida, Rosvik, så ladda ner programmen. Dom är gratis!
Hjälper det inte så kan du lägga bloggen bakom lås och bom och ha lösenord.
Hoppas innerligt att det löser sig. KRAMAR i massor!!!

Unknown sa...

Humlan - jag hoppas att det löser sig nu. Det är lite läskigt när man inte vet vem som skrivit då det är obehagliga kommentarer. Kramisar

Annika - tack för tipset! Finns det någon sida man går in på för att ladda hem dessa program? Är ju så totalt oteknisk när det gäller det här men det skulle vara bra att ha. Allt löser sig!
Kramar tillbaka till dig

Unknown sa...

Annika - jag googlade :) hittade dit själv! Har fixat site-meter! Ska man ha bägge sakerna eller bara en?
Kram