lördag 1 september 2007

Glöm bort bekymer, sorger...

Man kanske inte ska ta till spriten när det är som jävligast.
Men här är ett recept på en helt klart bra drink.

1 flaska vodka eller ananasrom
cocosmjölk
ananasjuice (koncentrerad)
apelsinjucie (koncentrerad)

Blanda ihop i en glassburk i lämplig storlek.
Frys in!

Ta ett fint högt glas och frosta kanterna.
Skopa i en "sorbet" kula i glaset.
Fyll på med t ex. sprite.

Skål!!!

Ps, drinken är superduper god men säkert förädisk. Drick med måtta.

Ps igen, ett annat tips är att lägga frukt/bär i botten av ett bredare glas. Skopa på sorben och häll på LITE sprite. God efterrätt!!!

9 kommentarer:

Annika sa...

MUMS!!! Den låter verkligen jättegod!
Vad fin din sida har blivit!
Hoppas allt är bättre på jobbet nu!
Kramar!!

Humlan sa...

Jag instämmer med allt som Annika skriver!
Kram!

Anonym sa...

Den är verkligen super god..tänkte bara tillägga att det går lika bra med vanlig apelsin/ananas juice (alltså ej koncentrerad) om man inte hittar frusen koncentrerad. (jag hittade inte det)
Stor kram på dig!!!!! :)

Unknown sa...

Annika - Tack! Jag har suttit i min ensamhet och fixat. Vet egentligen inte vad jag gjort.
Drinken är mums!!!
kram

Humlan - Tack!
kram

Jennie - Japp! Tack för att du gjorde drinken så att jag fick smaka den. Bra med fler tips!!! Kram

Tankevågor sa...

Låter både somrigt och gott! Måste provas. :-)

Unknown sa...

londongirl - ja prova den. Den blir så fin när den blandas med sprite. kokosmjölken skummar upp sig på toppen. Kram

Anonym sa...

Hmm...inget för mig... Jag har inte tid att vänta på att den ska frysa.

I övrigt verkar den väldigt god.

Sabina sa...

Mmmm måste sno recept pronto, det lät ju hur smaskigt som helst å då är jag ändå lite bakis idag=)

Anonym sa...

Trucken - ha ha ha! Jag får väl bjuda på den någongång så att du får smaka den. Kram

Sabina - det är bara att köra på.
Bakis eller inte, den fungerar nog ändå då den inte smakar alkohol. Kram