lördag 4 oktober 2008

Dagens lista

1. Dagens frukost: kokt ägg, underbart rött te med björnbär, hallon och blåbärssmak, rostat bröd! En ganska liten frukost för att vara mig. Älskar verkligen frukosten på helgen.

2. Dagens outfit: Grön/vit rutig ny klänning, svarta tjocka strumpbyxor.

3. Dagens mesta skratt: dagen har knappt börjat men Tomas attackerade mitt lår och jag tjöt av skratt. Jag är verkligen kittlig!!!

4. Dagens värsta: Barnen som vaknade tidigt trots att de var uppe längre än midnatt.

5. Dagens tanke: Hoppas vi hittar en soffa!

6. Dagens känsla: Lite deppig, trots soligt väder och helg.

7. Dagens mms: Inget än så länge men fick ett i dagarna från min lillebror. Han hade rakat av sig allt hår. Rätt snyggt tycker jag, men mor fick tydligen spelet.

8. Dagens viktigaste: Njuta av mina barn och Tomas.

9. Dagens uppskattning: mina katter, de är verkligen för roliga.

10. Dagens längtan: hörde mors röst i morse och nu längtar jag så att jag håller på att gå åt. Vill ha dig här nu!

11. Dagens gosigaste: Seymour och Jasmin

12. Dagens glädje: Ett telefonsamtal.

13. Dagens vill ha: ny soffa, diskmaskin, städerska, tvätterska

14. Dagens TV: Ska nog se stjärnor på is men övriga familjemedlemmar vill se nhlmatchen så vi får nog slåss.

15. Dagens sötaste och blötaste: Oliver nyduschad, mysig kille.

16. Dagens tröst: Choklad och rött vin.

17. Dagens beslutsamhet: Ryck upp dig!!!!

Den här listan kopierade jag av londongirl som i sin tur kopierade den av Sabina, som i sin tur... nej jag skojjade bara.

Som jag skrev i svarsinläggen så är ju listor himla roliga och jag ska börja göra en lista lite då och då.

Trevlig helg

Uppdatering: Vi köpte en beige soffa idag. Har tagit kort på den så snart ser ni den på bloggen. Det blev så ljust och fint! Förra soffan var blå.

9 kommentarer:

Anonym sa...

ÄNTLIGEN en ny soffa, heja familjen 08:a :)

W hälsar hej till O och o,

PoK
Lillasyster

Unknown sa...

Lillasyster - ja det var verkligen på tiden. Nu är ju pojkarna rätt rumsrena så en beigesoffa kan nog fungera.

O o o hälsar tillbaka

Puss o kram

Sabina sa...

Listor är bra=)
Kul att ni köpte en ny soffa, är så kär i våran "nya" soffa, den är ijuförsig ett år snart men ändå=)
Kraaaaaaaam

Tankevågor sa...

Hon är bra hon Sabina på att knåpa ihop "Dagens-listor" och det är ju du också!!

Men varför deppig? kan bara tala om att det är jag med....
Över den här situationen på jobbet.
Det känns som om tiden rinner iväg och jag måste komma på nåt innan nästa termin.
Suck. :(

Men har ni fått tag i en soffa!!! :-)
Grattis i så fall!
Kramar i massor

UllaMona sa...

Grattis till en ny soffa...jag har hålit på över att år att hitta en soffa som jag vill ha....jag vill ha en ljus soffa, min nuvarande är skogsgrön ....och absolut INTE snygg.
Kram

Anonym sa...

"Såg" soffan när vi var till syrran igår. Snygg! Vi hade ju oxå rumsrena barn då vi köte våran beiga soffa. Äntligen en ny, ljus soffa tänkte vi då. Nu tänker vi hjälp, en ljus soffa!!! Nåja, det är ändå en ganska världslig sak. Hoppas helgen varit bra!

Love you! Kram Mia me´resten!

Annika sa...

Listor ÄR roliga!!! Jag tycker verkligen det!
Grattis till nya soffan! Synd att känslan var lite deppig i lördags. Jag hoppas det känns bätre nu.
KRAM!!!

Sabina sa...

psssst.

Utmärkelse att hämta på http://grewe.blogspot.com.
Hehehehe.
Kraaaaaaaaaaam

Unknown sa...

Tack alla ni som läste min lista.
Extra tack till Sabina som har nominerat mig på sin sida. Det värmer!!!!