onsdag 1 oktober 2008

Utmanad av Ullamona

Instruktioner:
1. Svara på alla frågorna
2. Utmana i din tur fyra andra bloggare, hänvisa till din egen.
3. Lämna en kommentar hos utmanaren, så snart utmaningen är antagen.
Jag är inte bra på det här med att föra utmaningen vidare men do it if you want to.

Japp...nu följer frågor och svar

1. Vilken mat äter du ofta?
Just nu när mörkret har kommit blir det mycket grytor. Favoriten är som skrivits tidigare, kurdiska aubergingrytan. Men annars blir det tacos då familjen gärna vill ha det varje fredag. Suck!!!!!!!!

2. När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av?

Jag har väldigt svårt att sitta still. Hjälper till med disk och avplockandet. Vinningen är att det blir bortplockat och man kan koncentrera sig på samtal och kalaset i sig.

3. Var sitter du helst när du bloggar?

Jag sitter gärna i soffan. Men det kräver att Tomas dator är ledig och vill användas av mig. Annars blir det i sovrummet där den andra herken står.

4. Köper du ofta triss?

Nja, köper ibland bara för att det känns som om turen är med mig. Men hittills har jag aldrig vunnit några större summor. 25 kr här 25 kr där.

5.Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

Oj vad svårt! Valencia är just nu en superfavorit. Men jag gillar verkligen alla platser jag har varit på. Piteå är ju både mitt hem men även semesterparadis. Turkiet var så härligt, just för att hela familjen var samlad. London är underbart just för att det är London. USA för att det var min första utlandstripp utan föräldrar. Malta för att jag var med en av mina allra käraste vänner som jag tappat kontakten med (men telefonupptagit lite grann) men som jag tänker på ofta ofta.

6. Vilken kanal tittar du på?

3:an och 5:an är de kanaler som jag ser mest på men 4:an är nog också med där.

Jag har svårt att utmana men om ni tycker att det här verkar roligt så GÖR det.

Lycka till!

7 kommentarer:

Humlan sa...

Herken var ett nytt ord! :-)

Visst är det gryttider nu, dessutom blir det ofta gott (och svårt att göra om eftersom jag sällan följer recept).

Jag tänker INTE anta utmaningen, undviker alla sådana men det var roligt att läsa om dig.
Ha det bra i höstmörkret!
Kram

UllaMona sa...

ha ha kul att du använder ordet herk..så norrländskt.

kram

Annika sa...

Herken var ett nytt ord för mig också :-)
Gillar ju listor! ALLTID kul att läsa!
Jag har haft så många listor på sistone att jag nog får stilla mig ett tag. Men KUL läsning ÄR det!!!

Tankevågor sa...

Jag älskar att läsa listor!! Kan du nu vara så snäll och översätta ordet herken! (Även om jag förstår vilken herk du menar) ;-)

Ha en skön helg!
KRAMAR

Unknown sa...

humlan - Va? har ni inte hört ordet herk???? Det trodde jag stod i saol! ;)

Herk är något gammalt och trögt. (tror jag iaf)

Jag brukar faktiskt inte anta utmaningar men den här kändes lätt och gick snabbt att göra.

Kram




ullamona - ja det verkar som om det ordet bara finns i norr.

Kram




annika - visst är det roligt med listor. Jag ska nog bli bättre på att skriva listor.

Ha det skönt i staterna.
Kram



Londongirl - läs ovanstående svar så kanske du får veta vad herk är. Jag vet inte ens själv om jag använder ordet rätt.

Jag tycker också att listor är himla roliga att läsa.

Håller tummarna för att helgen blir bra. Kramisar

Tankevågor sa...

Något trögt!? Fniss....ja JAG vill då inte ha någon som helst HERK i sovrummet!! ;)

KRAM igen

Unknown sa...

londongirl - mohahahahahahaha, nej inte jag heller!!!!!

P o K