lördag 15 november 2008

Blandade känslor

Den här veckan/helgen har verkligen varit fylld av
blandade känslor. Ena sekunden enorm glädje
över att ha varit på en supergivande kurs, andra
sekunden djup sorg över att T´s mormor hastigt
gått bort, sedan förbytts den sorgen över ett glädjande
besked att en av mina älskade vänner ska bli mamma igen.
(sedan är det en till som ska ha en bebis med det får jag inte säga)

Sedan kommer en liten sorgsen känsla igen, jag vill oxå ha
en bebis. Konstig tanke egentligen för jag vill ju inte ha fler
barn eller vill jag det ändå? Varför är känslor så konstiga
att de bara övertar ens förnuft och trasslar till det. T blir
väl galen om han läser det här. En liten är inte inplanerat i
vårt liv just nu. Men gissa om mammahjärtat hoppar lite
extra.

Men nu håller jag på att glömma några av de starkaste
glädjandekänslorna. Vår underbare Oskar fyllde år igår.
Han är redan 9 år och jag förstår inte hur tiden kunde gå
så fort. Själv blir jag inte äldre utan kanske fortfarande är
jag bara 25.
Sedan har min mamma, pappa och lillebror kommit på
besök. Det är härliga känslor.

T har åkt upp till Piteå för att vara med sin mamma och
morfar. Iofs tycker jag att han hade kunnat stanna hemma,
de glömde att tala om för honom att mormor hade gått bort!
Det är sorg. (Lång historia som blev kort)

Som ni förstår kastar sig känsloströmmarna hur som helst
i min kropp men mest är det glädje över allt gott som jag
fått veta och som jag får vara med om i mitt liv.

4 kommentarer:

Sabina sa...

Ååå förstår precis hur du känner. Jag har oxå en rikgit känslohelg, inge vidare här=(
Skickar kramar till dig.

Tankevågor sa...

Älskade vän! Jätteroligt med de där bebisarna! :-)
Och att O har blivit så stor!! Ofattbart, vart tog tiden vägen?

Mysko att de glömde berätta för T om hans mormor!!? Men jag förstår att han vill vara där med sin mamma nu.

Sitter ute på ön och myser med tänd brasa och har ätit en god middag.
Så skönt!!

Härligt att de kommit ner från norr! HÄLSA dem alla från oss ute på skäret!
Kram från oss.

Humlan sa...

Omtumlande vecka, men skönt att höra att det positiva överväger för dig ändå.

Ha en riktigt skön helg med den delen av familjen som du har kring dig nu!
Kram

Unknown sa...

Sabina - Men kära du vad tråkigt! Blir så ledsen när du inte mår bra.
Själv är jag nere nu jag med, mamma och familjen åkte för 10 minuter sen. Tur att det snart är jul så att vi ses igen.

Kram och hoppas att det känns bättre idag.



LG - Visst är det!!!! Jag är så glada för deras skull.
Oskar är en stor kille. Wow! Tänk, han föddes nyss och jag tycker att det känns som igår.

Det är rätt mysko! Han är i kyrkan just nu. Sedan ska de städa lgh. Klart han ska vara där. Han måste ju visa hur det ska gå till.

Himmel vad avis jag blir. Ö, brasa, god middag.

Nu har mor och far och bror åkt. Tomt!!!!!

Kram tillbaka till er



Humlan - verkligen! Jag försöker att se det positiva. Alla små stunder av lycka måste tas tillvara. tillsammans blir de så mycket större än alla negativa vibbar.

Kramisar