söndag 16 januari 2011

Det ska vara roligt!

Jag försöker säga till mig själv
-Det ska vara roligt för de små liven att sporta.

Men när jag väl står där och kollar så vill jag att de ska vinna.

Jag blir tokig när barnen inte kan stå på sina skridskor, när de
fipplar med pucken, passar fel mm.
Det är ok om de nyss har börjat med en sport men efter två
år borde de kunna stå där och ta sig både framåt och bakåt
utan att ständigt ramla.

Det andra som gör mig gråhårig är dålig utrusning som förstör
för barnen. Små skridskor, en hjälm som inte sitter som den ska.

Det ska vara roligt att sporta! Det ska vara roligt att sporta!

(men det är roligare med sport när de man hejar på vinner)

Sport kan vara farligt för de som står bredvid och kollar på.
Hjärtat pumpar hårt! Nerverna är på helspänn och rösten kan
helt plötsligt sluta fungera. Håret blir grått och ögonen rödsprängda!

Det ska vara roligt att sporta! Men det är inte roligt när det finns
små saker som förstör det roliga.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Härmed skriver jag under..

Sabina Grewe

Fresia sa...

Hahaha
kunde inte låta bli att tänka på dottern när jag läste och mnsann - hon har redan varit här :)

Ni kan prata med varandra här tror jag visst....

Blir som ett mantra -det ska vara roligt att sporta, det ska vara roligt.......

Ha det bäst nu :)
Kramen

Unknown sa...

Sabina:
Tack för det.

Kram


Fresia:
Japp, först i boken skriver token ;-)
Vi är två galna hockeymorsor tror jag.
Detta mantra säger jag många gånger varje match.


Du med
Kram kram