tisdag 30 januari 2007

Beroende

Det finns många sorters beroende.
Kärlek, droger, cigaretter, alkohol och så
teberoende.
Jag erkänner: jag är beroende av ett särskilt te,
cocoste från twinings. Jag kan få ett sånt otroligt
sug på detta te att det är hemskt. Tur i och för sig
att det bara är te och inget annat farligt.
Så kan det gå.
Tack Londongirl för att du drog in mig i fördärvet.
Tur att man kan fixa detta på många affärer nu för tiden.
Hos oss är denna tesort alltid slut. T får köpa det när han
kommer hem från jobbet för att jag ska överleva.

Nej nu ska jag göra mig en kopp te...

Jo förresten, hur i hela friden ändrar man så att klock-
skrället går rätt. Tiden är helt fel på min blogg?

9 kommentarer:

Tankevågor sa...

Du börjar ditt inlägg med beroende och droger...och sen tackar du mig för att jag dragit in dig i fördärvet....fniss. Man får hoppas att alla läser ordentligt och förstår att det handlar om te! Något annat beroende har jag väl inte bidragit med....

hm det skulle väl vara Londonberoendet då förstås. ;-)

Unknown sa...

LG - ja, visst är det väl så. Två beroenden som hör ihop kan man väl tycka. Te o London. Kanske oxå ett kaffebegär på Starbucks?

Anonym sa...

Det här är till Tomas: sluta köp hennes te!!! Att idka utpressning kan funka. Vi hejar oxå på dig! Go Tomas!!!!

(Vilken kvinna du har som är så otroligt envis och bestämd. Var kommer det ifrån tro?)

Kramar översändes i alla fall!

Mia me resten.

Anonym sa...

Ja du!!!Här har du en till som är beroende av te, just nu chai!! samt starbucks kaffe!! Åh kan verkligen längta att få gå på starbucks....

Anonym sa...

hej hej i Kistaskogen....

Alla här uppe i norr hejar på Tomas, vi hoppas att han vinner :)

Var och klippte mig hos Eva idag, William var med och var supersnäll hela tiden...

Kram på er....

Anonym sa...

Hoppas det slutar i att du får ett beroende av att komma hem igen =)

Stora kramar och längtan till påsk...

Unknown sa...

Till anonym, Big brother, Lina - som sagt ge aldrig upp hoppet.

Ny/sthlm - chai är helt ok, har ett superduper hemma. Kom över på en kopp.

Anonym sa...

hej... blev lite orolig med beroende o droger du vet man får inte skrämma sin gamla mamma
kram

Unknown sa...

mamma - håll ut, just nu har jag ett mammaberoende. När i hela fridens blir det påsklov?????