tisdag 23 januari 2007

Oj då!

Ja ja ja! Jag sa ju att jag var ny på det här.
Märkte att ingen svarade på min blogg.
Ha, det var markerat att ingen anonym el dyl fick svara.
Helt galet! Vill ju ha kommentarer. Nu är det fixat!

Har varit på årets första hembesök. Fick alldeles för mycket fika.
Hade velat gå ut och gå med min granne, men min underbara sambo satte sig
på fel tunnelbana och hamnade i Sundbyberg istället för i Kista. Varför är det alltid
så att när jag ska ut och gå då kommer han hem sent. (Vill gärna gå medans barnen
ser Bolibompa.) TACK för det du kära älskade :( .
Nu sittar jag här i stället och undrar hur mycket jag måste skriva för att
förbränna hela tårtbiten, sockerkakan och alla godisar som hoppade in
i min mun idag.
Om det bara vore ett hembesök skulle jag inte fundera över denna
promenad. Men det är så här att jag ev. ska göra 18 st.
Nog om detta. Jag tycker att det är värt alla kalorier för att få träffa
barnen och deras familjer på hemmaplan.

Nu ska jag göra läxan med stora O.
Må så gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det hemskt att saker och ting bara "hoppar" in i munnen utan att man behöver göra ngt :)

Ska ha mammaträff här idag och bjuda på lunch. Tur att en av dom inte äter saker med mjölk i så det blir varma päron och vaniljsås gjord på havre....

Puss på grabbarna från mig...
Kram kram

Unknown sa...

lina - mm, vad trevligt med mammaträff. Men är det inte lite spett med varma päron till lunch?!! Ja just det, det blev ju vaniljsås oxå. Kramis till dig lillstrumpa

Sabina sa...

Känner igen det där, med att man bestämmt sig för att "NU SKA JAG UT OCH MOTIONERA" och så dyker det upp ngt eller så sätter dom sig på fel tåg när dom ska hem:)
Lite lustigt nu i efter hand men då, kokar jag iaf.
Hände mig i måndags....

Unknown sa...

Sabina - tänk att det alltid är så. Det är nog inte meningen att vi ska bli slanka och vackara tills bikinisäsongen börjar. Kanske skulle vara en omöjlighet för mig ändå. Men det är alltid skönt att ha någon att skylla på när det inte blir som man tänkt sig. ;)

Gagga sa...

Varmt välkommen in i bloggänget!!!
Så glad att du hörde av dig så att jag inte missade det här. Så roligt att få se hur du ser ut o läsa om hur du har det. Vilka vackra barn o vilka vackra katter du har! Och vacker är du ju själv också :)