lördag 27 januari 2007

Solen skiner och det är ett underbart väder

Har varit ute och tagit en lång promenad med grannfrun.
Vi skulle bara vara ute en timme, men det blev nästan två.
Vädret är helt underbart idag. Sol, snö, lagomt kallt! Det känns
nästan som hemma!
Vad är hemma egentligen? Är det där man är uppvuxen? Är det
där man bor? Är det kanske på den plats där man är för tillfället och
trivs mycket bra med? Frågorna hopar sig just nu.
Vi är mitt i frågan om var vi ska bo. Kollar runt på olika alternativ.
Mannen i huset vill upp till norr, kvinnan i huset (hon som bestämmer)
vill stanna i söder. Stora O vill stanna där vi bor nu. Lilla O vill flytta vart
som helst. Just nu är jag sugen på att flytta till Järvastad som inte ligger allt
för långt här ifrån. Trots allt mitt gnäll på jobb så trivs jag bra där jag jobbar.
Särskilt med några av mina arbetskamrater. Tyvärr är det ju så att det alltid
finns någon/några personer som man skulle vilja omplacera.
Som sagt den som lever får se. Jag återkommer om boende frågan när jag vet mer.

Nu ska jag försöka medla i ett bananbråk som just uppstått mellan familjens två
små raringar.

Må väl//

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hejar på att mannen i huset vinner :)

Kram på er...

Unknown sa...

lina - det verkar som om de i norr hejar på mannen, medans söderborna hejar på kvinnan. Må starkaste vilja vinna!

Anonym sa...

Haha, Får han inte ens skita ifred ?? ;) Nu gäller det bara att få resten av folket i huset att flytta upp =)

Unknown sa...

Big brother - vad har du för önskedrömmar egentligen? När bajsungar är så söta får de inte var ifred. Kram LILLEbror

Sabina sa...

Hemma är väl där man känner sig hemma?? Eller svammlar jag nu??
Oavsett var man bor eller har bott, så där det i hjärtat känns rätt. Oj så djupt det blev nurå, oh meh, nåja, trevlig helg då:)

Unknown sa...

Sabina - kul att du är här och filosoferar. Jag brukar känna med hjärtat och känner mig nog hemma överallt där jag har en säng. Trevlig helg