fredag 28 mars 2008

Fröna är inte på plats...



Vill bara tala om att jag är ledig idag.
Det var på tiden.
Solen är på sitt allra bästa humör så det blir till att gå ut
med grabbarna om en stund.


Kom just att tänka på att jag har slarvat med sådden i år.
Jag och grabbarna brukar alltid så lite så här på våren.
Lite tomatplantor, paprika, gurka osv. Bara så att de har
något att gå och plocka när de är ute.


I år har jag köpt hem frön men glömt jorden.
Det får bli en av de helgsaker som ska utföras.


Hade tänkt försöka mig på gurka här hemma i år.
Har bara haft det på landet. Eller kanske potatis.

Eller kanske...

Vad brukar ni så för goda saker???

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Har du äntligen tagit Påsklov!? :-)

Jag skippar nog tomater i år. Köper en planta eller två istället. Men annars brukar det gå bra uppe på takterrassen.
Gurka har jag också provat där uppe och det är kul för det blir rena rama djungeln av gurkplantor och squashplantor.
I år är jag inne på sockerärtor. De är ju så goda!
En stor planta med gräslök växer där uppe och den har säkert överlevt denna milda vinter.

Det är gott att ha ruccola, sallad och tex röd mangold (fin i färgen) att bara plocka eftersom de växer upp också tycker jag.

I år måste vi göra om totalt uppe på taket....suck...
Nya möbler och så drömmer jag om att få en ny ros eftersom min gamla dog. ( New dawn är min favvo som jag haft där men som frös en vinter)
Skulle behöva ringa efter "Äntligen hemma" och be Bosse Rappne ta hand om mitt tak!!! ;-)

Ha en skön ledig dag och helg! Kramar i massor.

Sabina sa...

Åå så skönt att få vara ledig=)
Din lyckost..
Jag är SÅ dålig på att plantera saker å så, fast jag har lite tomt.
Borde ju tycka att det är kul men nä rensa är inte min grej.

Kram & trevlig helg//S

Unknown sa...

Londongirl - Japp! Nu är det lov.
Men jag är på så jäkla dåligt humör så det hade varit bättre att vara på jobbet. Tell u later!!!!

Ska nog göra som du, köpa tomatplantor i år.
Sallad ska jag oxå ha. Det är perfekt i fönsterlådorna. Fint!

Jag älskar finlandsvita ros, den går perfekt ihop med Jasmin.

ha det gott och kramar tillbaka

Sabina - Jätteskönt eller?????

Du som har tomt och allt. Jag får komma till din täppa och odla lite.

Trevlig helg och kram

Annika sa...

Så duktig du är med odlingar och dylikt.
Jag gör nästan ingenting i den vägen. Jo, jag har örter som basilika och oregano etc i krukor på decket.
Ruccola är så himla gott!!!

Ha en fin fredag som är ledig dag och allt!!
Kram!!

Humlan sa...

Jag brukar ha örter i krukor på bakgården, men förra året blev det så fullt med löss att jag inte ville ta något från odlingarna i slutet av sommaren, kanske var det allt regn...
Håller med L-girl, sockerärtor låter väldigt gott!