fredag 2 januari 2009

Gott Nytt 2009

Här är några naturbilder som pappa tagit
från Rosviksisen.
Vi har haft många fantastiska dagar under jul/
nyårsledigheten. Imorgon bär det hemåt igen.
Dagarna går fort. Det känns som om vi nyss kom
hit. Men samtidigt känns det som om vi varit
borta jättelänge.
2008 var ett år fyllt med både glädje och sorg.
Vi hann med två bröllop och en begravning.

Det här året ska jag ta tag i mig själv.
Jo jag vet att det var något jag sa förra året oxå.
MEN i år ska jag det. Jag känner att jag måste
ta tag i mig själv. Kroppen håller på att gå sönder
och då måste den renoveras. Ut och gå minst två
gånger i veckan. Slutade röka i september så nu
är nästa projekt igång. Sluta äta så mycket godis.
Jo ni läste rätt. Inte sluta helt men inte vara
sockerberoende. Jag känner att "sluta röka'" projeket
satt sina spår.
Vad har ni för mål med 2009?
Att må bra är en viktig sak men hur gör
ni för att må bra?

Ta hand om varandra!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra bilder, har fortfarande inte sett snö.... ja klart ja skiter i brudar som har inte har nått eget liv! Låter bra med att gå ut å gå vill du ha sällskap knacka gärna på! Haha de rimmade!!
Kramiz

Annika sa...

Vilka otroligt vackra vinterbilder!!
Hoppas resan ner till Sthlm går fint!!
God fortsättning!!
KRAM!!

Tankevågor sa...

Förtrollande vackra bilder! Hälsa pappa det!

Jadu det är mycket man kan göra för att må bra. Jag minns vad du skrev förra året.

Jag har bestämt mig för att vara lite mer rädd om mig själv. Låter kanske lite ego och konstigt men jag tror du förstår.

Sen har jag bestämt att all renovering av lägenheten som vi inte har kunnat ta tag i tidigare ska ske i år.
Det måste bli av nu om det ska kunna bli någon flytt.

Kör försiktigt och hälsa dem där uppe!
KRAMAR

Anonym sa...

Wow vilka underbara bilder!!!Jag ska också promenera minst 2 ggr i veckan...nu har jag T som kan passa barnen så det finns ingen ursäkt ;) Kram

UllaMona sa...

Ja Du jag försöker verkligen ta tag i livet..jag promenerar/ motionerar ofta blir kanske 4 ggr /veck, slutade röka för över 20 år sen, äter godis ibland, blir mest 70% choklad.
Detta låter nog väldigt ambitiöst men jag mår väldigt bra och är sällan riktgt sjuk....utom just nu, jag är dunderförkyld!

Hoppas att resan hem går bra för er.
Kram

Sabina sa...

Vilka fantastiskt vackra bilder
L-M, jätte fina.
Ja du, för första gången på jätte länge har jag inte satt några nyårslöften, därimot har jag sagt som du, detta ska bli min hälsans år, jag måste börja MÅ bättre helt enkelt å mycket beror på att jag har för många kilon jag bär omkring på, har för lite tid att träna osv. I år blir det hälsansår, jag ska må bra helt enkelt.
Vi måste ses i år, det kan bli ett löfte;)
Kramkramkram å kör försiktigt hem.

Humlan sa...

Fantastiskt fina bilder!
Jag känner igen det där med att tiden både går fort och att man har varit hemifrån väldigt länge...

Det är klart att du ska ta hand om dig och sköta om dig, det vinner både du och familjen på. Grattis till rökstoppet, det är nog det bästa man kan göra för sin hälsa.
Kör försiktigt!
Kram

Unknown sa...

sabina grannen - han är duktig på att fånga stunden min pappa. Nu har vi ju snö. Härligt!
Bra gå rim. Jag hör av mig så snart det blir dags för promisar.

Kramiz tillbaka


annika - resan ner gick bra. Tomas kör fint och lugnt. Jag brukar köra jag med. Men den här gången satt jag bredvid och kollade på vinterlandskapet utanför.
God fortsättning till er med.
Kram


Londongirl - hälsningen framförd. Han är otroligt duktig på att ta bilder.

Jag skulle börja mitt nya liv med att tänka på dieten. Ha, jag var så duktig hela dagen igår men sen på kvällen ville Oskar ha efterrätt och pannacotta. Givetvis fick han det. Gjord på vispgrädde, choklad mm. Mums!

Det är väl på tiden att du tänker på DIG. Ego? Varför då? Om man inte tänker på sig själv vem gör då det. Ta ledigt mer och börja göra lite av det du alltid pratat om. Eller är det andra som pratat om det. SKRIV EN BOK och lägg till dina vackra foton. Den skulle bli en hit.

Spännande med renovering, men du renovera inte för någon annan än er sjäva. Ska ni flytta så får ni inte alltför mycket mer om det är renoverat. Trust me, folk vill göra mycket själva.

Vi ses imorgon. Laddade för en dag i Hälsans tecken.

Kramis


Jennie - nej den ursäkten finns inte. Men det är så lätt att hitta på nya. Vi får peppa varandra trots avståndet. Köp stavar!

Kramar till er


Ullamona - du är en riktig friskis. Bra jobbat! Jag ska oxå bli en friskis. Börjat lite smått.

Kramar



Sabina - bilderna är fina och jag är glad att jag fick använda dem i min blogg.

Mitt hälsosnack är inte ett nyårslöfte utan ett nytt års måste.
Det är inte meningen att man ska vara dryga 30 och ha ont överallt.

JAAAA, plinga när du är i Kista.

Kramisar



Humlan - tack för det! Det har gått förvånandsvärt bra med slutaröka grejen.

Tänk att tid är så. Ibland går den oerhört fort för att i samma veva gå snigelsakta.

Sköt om dig!
Kram