fredag 16 januari 2009

Tiden går fort så fort

Jag hade verkligen tänkt att det här året skulle bli
bloggår för mig. Jag tänkte som så att nu jäklar ska
bilder in på bloggen. Tänkte även att minst varannan
dag ska det komma ett inlägg.

HA HA HA

Vilket skämt! Märker att det redan är flera dagar sedan
jag skrev något. Hur kan det komma sig?

I vår klass håller vi på att prata om det här med motion.
Att det är så viktigt att röra på sig. Inte att man måste
hålla på med någon sport men att man måste vardags-
röra på sig. Gå gå gå!
Vi köpte in en stegräknare till klasse och ska börja med
den nästa vecka. Varje dag får ett nytt barn ta på sig
räknaren så får vi se hur många steg klassen tar tillsammans.
Kanske att det kan sporra dem att gå några steg extra varje dag.

Idag har jag haft på mig stegräknaren. Jag tog på mig den halv 9
i morse. Gissa hur många steg jag tagit fram till nu.....
,,,,,,,,,,,
..........
******
--------
4918 steg

Det är ju ingenting! Man ska ju ta MINST 10000 steg enligt
gamla direktiv (de nya säger att man ska ta ännu fler).

I ofs har jag suttit stilla hela förmiddagen men ändå.
Hur ska jag hinna med 7000 steg ikväll? Ska nog
ta min promenad nu.

Trevlig helg!!!

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Hur kom det sig att du satt still hela fm? Jag tycker att vi har ett ganska rörligt arbete men det kanske vi inte har?
I morgon ska jag börja tidigt att gå i alla fall. Så man får ihop lite steg.

Kramar i massor och trevlig helg!

Anonym sa...

Ha mamma är duktigare jag har haft min stegräknare på idag och gått 7619 steg ochjag har suttit stilla länge idag.Men det är klart jag har ju taxben sådu har kanske gått längre än mej Kra

Anonym sa...

Vad bra med stegräknare..måste ta och skaffa en!! Och kul att alla barnen har fått en!!
Kram kram

Unknown sa...

LG - jag tog på mig räknaren halv 9. Sedan satt jag stilla till halv 10 och lyssnade på barnens läxuppläsning. Sedan gick jag och hämtade kaffe i köket, gick till persrummet. inte många steg, sedan flyttade jag mig två steg till datorna där jag skrev. Ja du förstår inte har vi ett jobb där man går mycket. Kanske om man jobbar i fklass???????

Kram


mamma - du är såååå duktig. Men idag har jag varit på friskis och tränat. Allt för att stegen ska bli fler. Gissa vad som händer då, jo jag får panghuvudvärk och ligger stilla i tre timmar. Inte många steg av det. Grrrrrrr. Puss lilla taxen


Jennie - de har inte fått varsin men kanske att det blir en investering i framtiden. Vad det var skönt att höra din röst idag även om det inte var något roligt vi pratade om. Love u