söndag 25 januari 2009

Hönsigt värre

Ni som har följt den här bloggen vet att vi har haft höns och en tupp
på vårt jobb. De blev tyvärr utsatta för något hemskt.
Men nu har det flyttat in fyra nya höns och en tupp.
De är så himla söta.
En är svart
En är vit
Tänk om de får bebisar med beiga tuppen.
Undra vad det blir för färg då???
(vad det är för färg på de andra hönsen vet jag inte just nu
tillfälligt hjärnsläpp!!!!)
Den här hönan bor på Ulriksdals handelsträdgård.
Tycker att den var så fin där den stod i självplocket
av tulpaner.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra att ni fått nya höns och en tupp!! Barnen måste vara glada!! Kram

Humlan sa...

Så roligt att ni har fått nya! Hoppas nu att de får vara ifred!!!

Hoppas du har en skön helg trots gråvädret.
Kram

Tankevågor sa...

En är brun (precis som vår gamla Dottie) och en, den som ser ut som en liten uggla i huvudet...ja hon är väl lite ljusbeige? Söta är de i alla fall.
Kramen

UllaMona sa...

Hoppas nu att ni får ha era höns ifred, vill gärna se en bild också;-)

Du har en sak inne hos mig!
Kram

Sabina sa...

Den var verkligen jätte fin.
Oh så kul att ni fått nya höns, bra. Kommer ihåg hur ledsna ni var när någon hade varit elak mot dom förra, stackars.
Kramkram

Unknown sa...

jennie - superglada. Tyvärr dog en av hönorna idag. Himla otur!!!
Kram


Humlan - det hoppas jag med. Barnen är så glada och nöjda över att de har fått nya höns + tupp.

Det samma till dig.
Kram


LG - du förstår att jag har hjärnsläpp.Synd att nya Dottie gick och dog idag. Ugglan är ju hur söt som helst. Nästan finast av dem alla.

Kram



ullamona - ja nu jäklar får ingen ta dem.
TACK! Jag blir så glad.
Kram


Sabina - Jag vill ha en sån. Vet faktiskt inte vad den kostar men säkert jättedyr! Suck!

Kramisar