tisdag 16 oktober 2007

Hektiskt

Måndag - T har bandyträning (tur att han klarar sig själv utan att behöva bli skjutsad)

Tisdag - O har scouterna, idag är det disco? (T åker med honom om han hinner)

Onsdag - Va? Ingen aktivitet, kan det vara möjligt?

Torsdag - o börjar på hockeyskola. (T åker med honom om han hinner)

Fredag - O har simträning. (T åker med honom om han hinner)

Lördag - o börjar sin simskola igen. (Jag åker den första gången sedan den som orkar)

Söndag - O simträning igen! (Oftast jag som åker men T vill gärna det med)

Det är tur att jag har T som är så intresserad att kuska runt på barnen.
Men det är ju inte alltid han hinner och då blir det jag som åker.

Vad gäller simträning och simskola är vi många familjer som
delar på ansvaret. Men jag är ju en sån där som vill följa med!
Det är så kul att se barnens utveckling. Ibland är det dock
bättre om jag stannar hemma för jag vet med mig att jag är en
mamma som kan lägga mig i lite för mycket ;)
Kan inte låta bli att säga till om barnen inte lyssnar, gör annat osv.
Ska nog börja ta långpromenader medans barnen sköter sig själva!

Hockeyn är jag inte alls manand att åka till men jag vet hur det
blir. Snart står jag där ändå, för jag vill ju självklart se lillen
i munderingen.

Scouterna är inte heller något som lockar något mer. Hade andra
förväntningar! De är bara inne och leker. Trodde att de skulle
vara ute och lära sig om djur och natur.

Nåväl, ingen av dagarna är vikta åt just mig. Det är skam på torra
land. Kanske ska boka in onsdagarna för de verkar ju vara lediga.
Vad finns att göra på onsdagar? Vem vill hitta på något?

4 kommentarer:

Humlan sa...

Stickcafé?!?! ;-)

Unknown sa...

humlan - ojojoj! Har nog inte riktigt kommit till den punkten ännu.

Sabina sa...

Men ojojoj jag känner igen schemat, man skulle behöva fler armar, fler timmar på dygnet mer och fler av allt...

Tja jag skulle kunna tänka mig en fika el en middag i kistagallerian en onsdagskväll=)

Kramar//S

Unknown sa...

sabina - ja vilken bra idé. Jag älskar att fika!!! Jag vet att Lg oxå tycker om att fika. Säg till när du kan! Vi kan oftast ordna till det. Tror jag iaf.

Kram