lördag 27 oktober 2007

Helg på Yxtaholm

Jag har världens bästa man.
Han överraskade mig med en natt på Yxtaholm.
Han tyckte att jag behövde vila upp mig lite efter tandbesvär.
Här kommer lite bilder. Klicka på dem så ser ni bättre.
Här är ena delen av vårt lyxiga rum.
Så oerhört smakfullt! Här skulle vi kunna tänka oss att bo.

Andra delen av rummet!
Utsikten från sängen var enorm.

Ville bara visa hur fint det var här med.
Jättehärligt att duscha!

Fint handfat, toaletten är gömd bakom väggen.

Själva slottet i mörkret. Här ligger restaurangen och några rum.
Här kan man även sitta och mysa i små rum.

Vårt rum låg i denna byggnad precis intill huvudbyggnaden.


Här är jag framför slottet efter en supergod middag.
Middagen började med champange.
Ankbröst till förrätt
Hjortfilé till varmrätt
Ostbricka
Mandelglass med cholkadkaka som efterrätt
Dag 2
Vi avnjuter kaffet efter frukosten. T har ordnat en till överraskning för mig.
Tror att det blir kajakpaddling då T ber mig att ta på mig massor av kläder.
Påbylsad till tusen.

Utsikten från fönstret bakom mig.


JIPPIE! Vilken överraskning. Jag fick en ridtur på en och en halv timme.
Gissa vem som har ont i rumpan?
Det var så himla underbart att få vara ute i skogen ridandes på en urmysig häst.
Jag älskar dig T. Tack för den här början på helgen. Jag är salig!
Långt bort mellan träden är jag.
Visst är det fint område?

Självklart finns det en bastu på Yxtaholm.
Efter ridturen gick vi dit.
Här är utsikten från badbryggan.
Här är vår byggnad sedd från badbryggan.

Jag, helt slut efter nästan två timmar på en hästrygg.
Trött med glad.
Boken jag läser är förövrigt superduper bra.
Kanske skriver mer om den sen.

Tack igen älskade T för att du tar så väl hand om mig.
Love u.

9 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ser ut som ni haft det riktigt skönt. Jätteroligt att du fick en ridtur också!
Tycker jag känner igen bokomslaget...vad läser du?
Kram

Humlan sa...

Så härligt det låter och så fina bilder!
Stackars dig som har en tand som krånglar, att gå till tandläkaren är nog bland det värsta jag vet! Hoppas nu att tanden sköter sig i fortsättningen!
Kram

Sabina sa...

Men jösses så jätte gulligt av honom, men ååå så värd du var detta.
Det ser helt fantastiskt ut å jag blir lite lagom avis men inte missundsam.
Kanon fina bilder och jaaaa man skulle ju inte ha något imot att få uppleva en sådan helg.

Kraaaaaaaam//Sabina

Unknown sa...

Lg - Boken heter Berlinerpopplarna; Anne B Ragde. Den var jättebra! Fick boken i bilen på väg till yxtaholm.
kram

Humlan - Det var mycket härligt.
Trot eller ej, men påväg hem tappade jag den provisoriska plomben på den tand som vill mig illa. Jag håller på att bli galen.
Kram

Sabina - massor gulligt. Åk dit om ni har tid. Man går ner i varv.
Kram

Anonym sa...

ÅH SÅ HÄRLIGT!!!Det var du värd!!!! Kram Jennie

Unknown sa...

Jennie - tack! Det var så underbart härligt att få komma dit igen. Jag rekomenderar varmt detta ställe.
Kram till er alla

Trucken sa...

Det där såg helt ok ut. Skönt att bara softa då där.

Kram

Annika sa...

MEN VAD MYSIGT!!!!!!!!! Helt underbara bilder! Vilket ställe, dit vill jag också åka. Verkar perfekt så här på hösten! Blir lite darrig när jag ser alla vackra höstbilder du har tagit.
Och ja, vilken fin present av T!!!
Jättekram!!!!

Unknown sa...

Trucken - ja det var verkligen härligt.

Annika - mm, det blev ok bilder trots att jag och kameran inte ser samma sorts bilder. Kram