onsdag 17 oktober 2007

Lista

Lånade den här listan av Annika.
Tyckte att den var rätt kul.
Ta gärna efter om ni vill.
Kram


1. När gick du upp idag?
Kl 6:15

2.Diamanter eller pärlor? Pärlor eller diamanter eller kanske inget av det. Älskar iofs
Bling och smycken!

3. Senaste filmen du såg på bio
Shrek 3

4. Favorit-TV- program?
Greys Anatomy men jag läste något på Annikas blogg som gjorde
Lite ledsen.

5. Vad åt du till frukost?
Havregrynsgröt, te och en hårdsmörgås med skinka. Älskar frukost!

6. Vad är ditt andranamn?
Har inget

7. Din favoritmat?
Beroende på dagsform, älskar Dilovans mammas dolmas!

8. Vilken mat gillar du inte?
Fiskbullar

9. Favoritchips?
lättsaltade

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Justin T, Savage Garden

11. Vilken bil kör du?
Saab.

12. Favoritmacka?
Har fått dille på kaviar och keso! Jag vet, lite konstigt!

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
”vända kappan efter vinden” människor

14. Vilka är dina favoritkläder?
Tunika, strumpbyxor/tights, klänning, stövlar, kofta

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Thailand

16. Favoritklädmärke?
Kan inte svara på det...

17. Var vill du dra dig tillbaka?
En härlig plats nära vattnet! Varmt ska det vara.

18. Favorittid på dagen?
Kvällen när vi alla sitter och äter ngt gott.

19. Var är du född?
Luleå

20. Vilken är din favoritsport att se på?
jag älskar att se på all sport.

21. Coca Cola eller Pepsi?c
oca cola

22. Fotboll eller ishockey?
hockey...

23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Morgonmänniska.

24. Pedikyr eller manikyr?
Bägge sakerna

25. Vad ville du bli när du var liten?
Lärare

26. Bästa barndomsminnet?
Minns somrarna i Petalax med min moster med stor glädje
och stugan i Luleå med min lilla syster och kusiner.

27. Varit i Afrika ?
japp

28. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej.

29. Varit med om en bilolycka?
japp

30. Favoritdag i veckan?
Fredagar.

31. Favoritrestaurant?
LL i London är en given favorit.
Annars finns det så många bra ställen bara sällskapet är bra.

32. Favoritblommor?
Tulpaner

33. Favorit-snabbmatsrestaurant
MAX

34. Äger du en cykel?
japp

35. Vem fick du senaste mailet från?
jan1

36. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
ingen

37. Läggdags?
Ikväll någong ggn vid 22:30

38. Senaste personen du delade en middag med?
T O o o

39. Vad lyssnar du till just nu?
barnen som gör läxa

40. Favoritfärg?
blå

41. Hur många tatueringar har du?
en

Igen, den som känner för det kan göra som jag, låna den
och gör något trevligt!
Trevlig läsning

8 kommentarer:

Annika sa...

Jättekul att läsa, Rosvik!

Och du, det var inte min mening att förstöra Grey's o den är fortfarande BRA, tro mig...Usch, mår lite dåligt över det. Vi US-bloggare får ibland tänka oss lite för i våra kommentarer till varandra om tv-serier...Jag vet att jag ngn ggn tidigare "outade" vem som vann American Idol...Inte så poppis... ;-)

Tankevågor sa...

Locanda Locatelli i London är ju förstås en restaurang helt i sin egen klass. Men det är inte bara ett ställe man äter på utan en speciell upplevelse totalt!!!!
Otroligt god mat och service och dessutom hög kändisfrekvens där. :-)

Det enda kruxet är att man måste boka så god tid innan.....vi kanske ska boka nu om vi ska få ett bord där i februari?
KRAM

Unknown sa...

annika - det gör inte något. jag är en så nyfiken person så ibland går jag in och googlar och letar info om serierna. kan inte vänta!


lg - asg igen, just nu kan jag inte läsa något du skriver utan att skratta. Vad är det med oss? Vet du en sak, jag älskar dig verkligen du underbara människa!
Kram

Trucken sa...

LL är helt ok. Enda kruxet är att det inte är speciellt avslappnande att vara där. Man är ju ständigt övervakad av en Sturmbandführer som kollar att man inte smular ner. Men maten slinker ner utan problem så då kanske man får stå ut med det.

Kram!

Tankevågor sa...

Det värsta var nog första gången vi var där ihop och jag lämnade bordet för att gå på damrummet. Jag trodde ni DREV med mig när ni sa att en servitör kommit och vikit servetten ordentligt efter mig. Jag hade ju bara "slängt" den på bordet när jag gick. :-)

Maten på det stället är otrolig....det mer än slinker ner. Man njuter av allt som de hittar på i det köket. Inte minst efterrätterna. Kram

Unknown sa...

Trucken och Lg - Jag ÄLSKAR att bli uppassad! Men lite lurigt var det när de kom och skrapade smulorna från bordet, vek knölade servetter osv. Maten är bara too much och efterrätterna kan jag drömma om ganska ofta. chokladsoppa, mango o jordgubbslasange, praliner, valnötspasta...

Sabina sa...

Har oxå fått den här på mailen så jag tror jag härmas men jag gör det i morgon då jag ändå skall göra det knäppa testet igen=)
Kul läsning var det i varje fall.

Hoppas din helg varit toppen bra. Kraaaam//S

Unknown sa...

Sabina - ibland är det bara så kul att sitta och fylla i listor. Lika kul kan det vara att läsa dem. Ibland har det faktiskt förändrats vad man tycker o tänker.
Helgen har präglats av en tandusling som gör ont. Jojo det är samma som trilskats förrut.
Imorgon ska jag rotfylla den.
Stackars mig.
Kram