söndag 23 december 2007

14 timmar

tog det för oss att ta oss från punkt A-B.
Punkt A är stockholm punkt B är Rosvik.

Vi startade kl. 7 från hemmet. Efter bara 15 minuter var första stoppet. Pumpa däcken, fylla på spolarvätska, kolla oljan, köpa tidningar.
Jag började köra! Det brukar vara min sträcka den första biten. Blir lätt rastlös när jag sitter bredvid.
Andra stoppet kisspaus inne i skogen.
Tredje stoppet, Tönnebro, frukost, kisspaus, godis till mamma, tvätta rutorna och omflyttning i bilen.
Fjärde stoppet kisspaus inne på en mack.
Femte stoppet kisspaus i skogen. (Hur små kissblåsor har grabbar???)
Sjätte stoppet, Högakustenbron, fika, kaffe, glass och besök av Kramforssläkten, pappa, två brödr o deras mor. Trevligt! Ja givetvis kisspaus oxå.
Byte av chaufför.
Stopp nr 8, lunch/middag i Övik, MAX. Tankning och kisspaus.
Stopp nr 9, Umeå, inhandling av kattmat och film åt pojkarna. Ingen kisspaus.
10:e stoppet, Skellefteå, inköp av vatten.
11:e stoppet, Piteå, hälsa på farmor o farfar
12:e stoppet Rosvik. Äntligen framme.

Hur underbara är inte våra barn som klarar av att åka så långt!
Hur duktiga är katterna som klarar av att åka så långt?

Nu är vi här för att fira Jul med våra kära släktningar.
Jag håller er uppdaterade mina kära bloggvänner, andra vänner och mina älskade släktingar.

5 kommentarer:

Humlan sa...

Ojoj, jag som tycker att det är långt till Umeå! Så duktiga ni är som klarar den långa resan.
Hoppas nu att ni får en riktigt skön julhelg hela två- och fyrbenta familjen!
Kram!

Annika sa...

Ja, det är en lång resa det där. Men ni fixade det galant! Härligt!!!
Ha det jätteskönt i JUL och hag tittar såklart in för att hålla mig uppdaterad!
God Jul och Kram!!

Tankevågor sa...

Jag hoppas ni får en fin, vit och härlig jul allihop där uppe!

Många kramar från mig och Andrew, Roxy, katterna och killarna!

Hälsa alla!

UllaMona sa...

slumpen förde mig till din blogg,lägger den till min blogg...,-)
God Jul!

Unknown sa...

humlan - Men det är långt till Ume oxå. Ha en skön helg du med. Kram

Annika - Japp vi gjorde det. Ha det bra ni med. Kram och en riktigt god jul.

Londongirl - Hoppas att det kommer snö. Somd et ser ut nu är det ytterst lite. Kramar till hela din underbara familj.

Ullmona - hjärtligt välkommen!
God Jul till dig oxå.